Эксоцман
на главную поиск contacts
В разделе собрана информация о статьях по экономике, социологии и менеджменту. Во многих случаях приводятся полные тексты статей. (подробнее...)

Journal of Political Economy

Опубликовано на портале: 31-03-2003
A.J. Nichol Journal of Political Economy. 1942.  Vol. 50. No. 6. P. 861-879. 
В работе развиваются новые подходы к понятиям спроса и предложения применительно к анализу монополии и монопсонии. В статье показывается, что при определенных условиях возможно графическое выражение (в координатах цена-количество) предложения монополии и спроса монопсонии.
ресурс содержит полный текст, либо отрывок из него
Опубликовано на портале: 31-01-2007
Jeremy I. Bulow, John Geanakoplos, Paul Klemperer Journal of Political Economy. 1985.  Vol. 3. No. 93. P. 488-511. 
A firm's actions in one market can change competitors' strategies in a second market by affecting its own marginal costs in that other market. Whether the action provides costs or benefits in the second market depends on (a) whether it increases or decreases marginal costs in the second market and (b) whether competitors' products are strategic substitutes or strategic complements. The latter distinction is determined by whether more "aggressive" play (e.g., lower price or higher quantity) by one firm in a market lowers or raises competing firms' marginal profitabilities in that market. Many recent results in oligopoly theory can be most easily understood in terms of strategic substitutes and complements.
ресурс содержит полный текст, либо отрывок из него ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию