Review of Economic Studies
1934 1950 1951 1955 1961 1962 1966 1968 1969 1970 1971 1972 1973 1974 1975 1976 1977 1979 1980 1981 1982 1984 1985 1986 1989 1990 1993 1994 1995 1996 1997 1999 2002 2003 2004 2005 2006
Опубликовано на портале: 31-03-2003
William M. Gorman
Review of Economic Studies.
1980.
Vol. 47.
No. 150.
P. 843-857.
Provides information on a study which developed a method for analyzing quality differentials
in the egg market. Details on the maximum likelihood methods; Hypotheses of the study;
Method for minimizing the total variance. (Из Ebsco)


Chamberlin versus Chicago [статья]
Опубликовано на портале: 01-10-2003
George C. Archibald
Review of Economic Studies.
1961.
Vol. 29.
No. 1.
P. 2-28.
В статье анализируются методологические разногласия между чикагской школой и приверженцами
подхода к анализу несовершенной конкуренции, развитого в книге Чемберлина "Теория
монополистической конкуренции". Значительное внимание в статье приковано к анализу
как предположений, лежащих в основе теории Чемберлина, так и выводов теории монополистической
конкуренции.


Опубликовано на портале: 31-03-2003
Gerard R. Buttlers
Review of Economic Studies.
1977.
Vol. 44.
No. 138.
P. 465-491.
Focuses on the formulation of equilibrium distributions of sales and advertising
prices. Development of a model in which sellers have constant average cost curves;
Approach to prove assumptions on consumer preferences; Description of the basic model
of consumer pricing. (Из Ebsco)


Опубликовано на портале: 31-03-2003
Oliver Hart
Review of Economic Studies.
1979.
Vol. 46.
P. 1-30.
Presents a study that clarified and developed the idea of a monopolistic competition
in a general equilibrium model with differentiated commodities. Cause of monopolistically
competitive behavior; Example illustrating the insignificance of an agent's monopoly
power if the agent is small relative to the aggregate economy; Development of the
model; Interpretation of the results. (Из Ebsco)


Опубликовано на портале: 31-03-2003
Michael Spence
Review of Economic Studies.
1980.
Vol. 47.
No. 150.
P. 821-841.
Focuses on a study which developed a formulae of optimal quantity-dependent pricing
schemes for several products. Description of the single product model; Details on
the Pareto optimality; Information on the multi-product pricing. (Из Ebsco)


Опубликовано на портале: 31-03-2003
Michael Spence
Review of Economic Studies.
1976.
Vol. 43.
No. 134.
P. 217-235.
Deals with a study which investigated the effects of fixed costs and monopolistic
competition on the selection of products and product characteristics in a set of
interacting markets. Price discrimination; Impact of monopolistic competition on
complementary products; Approaches to the problems of substitute products. (Из Ebsco)


Опубликовано на портале: 01-10-2003
James Friedman
Review of Economic Studies.
1968.
Vol. 35.
No. 103.
P. 257-272.
Focuses on reaction functions and the theory of duopoly. Introduction and development
of the reaction function; Crucial element of duopoly; Equilibrium points in a dynamic duopoly.


Опубликовано на портале: 31-03-2003
George Norman
Review of Economic Studies.
1981.
Vol. 48.
P. 97-111.
Presents information on a study which analyzed the link between spatial monopoly
and spatial competition. Impact of the degree of price discrimination on the degree
of competition; Spatial analogue of the conventional, spaceless, monopoly/perfect
competition comparison. (From Ebsco)


Опубликовано на портале: 01-10-2003
Abba P. Lerner
Review of Economic Studies.
1934.
Vol. 1.
No. 3.
P. 157-75.
В классической статье проблема монополии рассматривается с точки зрения экономики
благосостояния. Анализируются причины недостижения парето-оптимального состояния
экономики в условиях монополии. Всеобъемлюще используется инструментарий предельного
анализа: как выгод и затрат. В анализ вводятся показатели степени монопольной власти.


The economic aspects of advertising [статья]
Опубликовано на портале: 19-03-2003
Nicholas Kaldor
Review of Economic Studies.
1950.
Vol. 18.
No. 1.
P. 1-27.
Оценивается влияние рекламы на общественное благосостояние и распределение
ресурсов между различными сферами использования. Реклама рассматривается
как антиконкурентная, по своей сути, практика, в частности из-за того, что
она снижает ценовую эластичность спроса и служит определенным барьером для входа
в отрасль потенциальных конкурентов.


Опубликовано на портале: 07-02-2003
B. Curtis Eaton, Richard G. Lipsey
Review of Economic Studies.
1975.
Vol. 42.
No. 129.
P. 27-49.
Focuses on a model of firm competition for the selling of homogenous product along
a linear market. Assumptions on the competition model; Description of the one-dimensional
market; Equilibrium of firms. (Из Ebsco)

