Эксоцман
на главную поиск contacts
В разделе собрана информация о статьях по экономике, социологии и менеджменту. Во многих случаях приводятся полные тексты статей. (подробнее...)

Laboratorium. Журнал социальных исследований

Выпуски:
Опубликовано на портале: 12-10-2011
Christian Klesse Laboratorium. Журнал социальных исследований. 2011.  № 2. С. 4-25. 
Polyamory stands for a particular relationship philosophy, according to which it is  valid  and  desirable  to  love  more  than  one  person.  Love,  intimacy,  commitment, honesty,  equality,  reciprocity,  integrity  and  communication  are  the  central  values attached  to  this  ‘love  style’,  ‘relationship  orientation’  or  ‘ethical  approach’  to consensual non-monogamy. The identifi cation of love as the foundation of meaningful erotic  and  intimate  connection  is  the  common  feature  of  most  interpretations  of polyamory.  The  author  analyses  popular  publications  on  polyamory  and  personal narratives  generated  in  qualitative  in-depth  interviews  with  primarily  bisexualidentifi ed polyamorous men and women in the UK with the aim of discerning salient features in the discourse of poly love. The article locates polyamory in a conjuncture of specifi c developments regarding (romantic) love practices in the 20th and 21st centuries.
ресурс содержит прикрепленный файл
Опубликовано на портале: 12-10-2011
Natalya Savelyeva Laboratorium. Журнал социальных исследований. 2011.  № 2. С. 128-131. 
This  article  considers  the  reasons  for  and  the  mechanisms  of  the  erosion  of boundaries between work and not-work in multi-level direct-sales organizations. The article  is  based  on  the  author's  in-depth  research  on  the  American  cosmetics distribution company Mary Kay, active in Russia since 1993. As the activities of the company distributor turn from hobby to career, the border between professional and personal  spheres,  work  and  not-work  becomes  increasingly  fl uid.  A  necessary (although not exclusive) condition for this fl uidity is the absence of wage contract between the Company and its distributors. This transformation results in the changes in everyday practices of the distributors: work practices become integrated into notwork practices, transforming the form and meaning of the latter. As a result, activities which  previously  were  separate  from  work  become  “work”  in  and  of  themselves: socializing with friends, maintaining social networks, personal grooming, as well as the spheres of emotional and subjective affect. This strengthens the reassignment of work as not-work, “leisure,” or “hobby,” which supports the belief of the distributors in the fairness and advantage of their own position and helps justify the expenses connected with their work for the Company.
ресурс содержит прикрепленный файл
Опубликовано на портале: 14-10-2011
Кристиан Клессе Laboratorium. Журнал социальных исследований. 2011.  № 2. С. 120-126. 
Понятием «полиамория» обозначается такая философия отношений, согласно которой любить не одного человека, а нескольких – это хорошо и правильно. Любовь,  близость,  активная  лояльность,  честность,  равенство,  взаимность,  порядочность  и  общение  –  таковы  главные  ценности,  связанные  с  этим  «стилем  любви», «ориентацией отношений» или «этическим подходом» к немоногамности, основанной на консенсусе. Общей чертой большинства интерпретаций полиамории является то,  что  в  качестве  фундамента  осмысленных  эротических  отношений  и  близости между людьми они рассматривают любовь. Автор анализирует популярные публикации по полиамории и личные рассказы, собранные им в ходе качественных исследований – глубинных интервью, проводившихся, главным образом, с полиаморными мужчинами и женщинами бисексуальной ориентации в Великобритании. Целью при этом является установление существенных особенностей дискурса о полилюбви. В статье выдвигается тезис, что полиамория располагается в точке слияния определенных линий эволюции практик романтической любви в ХХ–ХХI веках.
ресурс содержит прикрепленный файл