Эксоцман
на главную поиск contacts
В разделе собрана информация о статьях по экономике, социологии и менеджменту. Во многих случаях приводятся полные тексты статей. (подробнее...)

Journal of Marketing Research (JMR)

Выпуск N1 за 2001 год

Опубликовано на портале: 30-09-2003
William P. Putsis Journal of Marketing Research (JMR). 2001.  Vol. 38. No. 1. P. 110-119. 
Despite the importance of product line management as a competitive tool, empirical research addressing the determinants of firm product line decisions is sparse. This study proposes and empirically estimates a descriptive model of firm product line decisions in the personal computer industry over the period 1981-92. The model incorporates the firm's initial choice of the direction of a product line change. It is shown that there are important substantive insights to be gained by analyzing the product line decision in this fashion. In the personal computer industry, for example, firms expand their product lines when industry barriers are low or market opportunities are perceived to exist. High market share firms aggressively expand their product lines, as do firms with relatively high prices or short product lines. In general, the results highlight the various internal and external factors that influence firms' management of their product lines.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию
Опубликовано на портале: 16-11-2003
Dilip Soman Journal of Marketing Research (JMR). 2001.  Vol. 38. No. 1. P. 30-45. 
На современных рынках практика комплектного ценообразования является повсеместной. Производители и розничные продавцы постоянно предлагают комплектные наборы (из разных или одинаковых продуктов) по специальной комплектной цене. Театральные компании и спортивные команды предлагают сезонные билеты. Club Med предлагает отпускные пакеты, включающие авиабилет, проживание и пропитание. Макдональдс предлагает комплексные наборы, которые включают сэндвич, напиток, и обжаренную картошку, а винно-водочные магазины продают вино ящиками по специальным ценам.
ресурс содержит полный текст, либо отрывок из него ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию