Эксоцман
на главную поиск contacts
В разделе собрана информация о статьях по экономике, социологии и менеджменту. Во многих случаях приводятся полные тексты статей. (подробнее...)

Marketing Science

Выпуски:
Опубликовано на портале: 17-11-2003
Debabrata Talukdar, Andrew Ainslie Marketing Science. 2002.  Vol. 21. No. 1. P. 97-115. 
Фирмам, стремящимся упрочить свои позиции на развивающихся рынках, необходимо уметь оценить сравнительную привлекательность этих рынков для возможной экспансии. Привлекательность рынка зависит от конечного потенциала рынка и от скорости диффузии продукта в конкретной стране.
ресурс содержит полный текст, либо отрывок из него ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию
Опубликовано на портале: 29-09-2003
Peter J. Danaher Marketing Science. 2002.  Vol. 21. No. 2. P. 119-138. 
The purpose of this article is to derive a revenue-maximizing strategy for subscription services, that is, the combination of access and usage price that maximizes revenue over a specified time period. Given the known problems of ignoring customer attrition, the authors develop a theoretical model of usage, which explicitly incorporates attrition by extending a time-series model introduced by Hausman and Wise (1979). They make two extensions of the Hausman and Wise model. The first is to generalize it from two to many time periods and the second is to allow for respondent heterogeneity by incorporating latent classes. The authors fit the model by maximum likelihood and find that a two-segment model is best. In addition, they examine the predictive validity of their model and find it to be reasonably good. In general, the results show that access and usage prices have different relative effects on demand and retention. There are five key results. First, access price has some effect on usage but a much stronger effect on retention. Second, usage price has a strong effect on usage and a moderate effect on retention. Third, access price elasticity is about half that of usage price. Fourth, customer attrition rate is much more sensitive to access than usage price. Fifth, price sensitivity is very likely to be substantially underestimated.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию