Industrial and Commercial Training
Опубликовано на портале: 06-10-2003
Marion Estinne
Industrial and Commercial Training.
1997.
Vol. 29.
No. 6.
P. 194 - 199 .
Discusses the organizational culture appropriate to new forms of "employability"
as being characterized by its success in challenging and empowering its staff, motivating
them, and even satisfying their needs for belongingness in today's downsizing environment.
These characteristics strongly reflect Roger Harrison's descriptions of person and
task cultures in organizations. Reflecting elements of both and, at the same time,
increasingly incorporating "Generation X-ers", an organization which develops an
employability culture is more likely a fifth alternative to Harrison's classification
scheme. Discusses the changing nature of work and why an employability culture is
inevitable. However, such a culture presents dilemmas to the organization. One of
the most predominant dilemmas is how the organization reconciles individual needs
for career ownership with its own, which is to align its members' efforts towards
organizational goals. A solution is put forward by way of suggesting that employers
and employees engage in adult-adult interactions around a framework of negotiation.


Опубликовано на портале: 17-02-2003
Barry Nyhan
Industrial and Commercial Training.
1998.
Vol. 30.
No. 7.
Статья основана на изучении опыта европейских промышленных и технических
компаний на предмет подтверждения тезиса, что развитие компетенции работников является одним из основных факторов, обеспечивающих
конкурентоспособность компании, и определения той среды, которая поощряла бы работников развивать свои навыки, а также инициативность
и ответственность в наибольшей мере.
Исследовались европейские фирмы,
занимающие ведущие позиции как в ведении бизнеса, так и использовании современных технологий, поскольку именно такие стратегии организации
требуют соответствующей переподготовки персонала.
Несмотря
на внешнюю схожесть, изученные компании имели существенно различные перспективы в развитии
компетенции своих сотрудников. Связано это прежде всего с динамикой инвестиций фирм
в человеческий капитал, и предпочтением разных
типов компетенции. Подчеркивается, что
распределение инвестиций внутри организации базируется на иерархии ценностей.
Эта иерархия касается не только направлений использования инвестиций, но и учета фактора времени:
стратегических (долговременных) и текущих (краткосрочных) инвестиций.

Опубликовано на портале: 17-02-2003
Christopher Rowe
Industrial and Commercial Training.
1995.
Vol. 27.
No. 2.
Статья основана на исследованиях, проведенных в британской авиакосмической
промышленности. Цель исследования - изучение динамики компетенции работника
в длительном периоде при условии регулярного тренинга, связи
между компетенцией индивида и команды, а также компетентностью, основанной на знаниях
и опыте практической деятельности.

Опубликовано на портале: 10-01-2003
Andrew Mayo
Industrial and Commercial Training.
1990.
Vol. 22.
No. 3.
The processes necessary for identifying the number and type of recruits needed for
longer term successful appointments are described. How different quantities at different
stages lead to different results is shown and managerial qualities to be tested as
part of the decision-making process are set out.

Not "Leadership" but "leadership" [статья]
Опубликовано на портале: 26-09-2003
Alison Piasecka
Industrial and Commercial Training.
2002.
Vol. 34.
No. 7.
P. 253-256.
Challenges the notion that leadership is about control by strong personalities. Draws
on theories of organizational change to show the part leadership plays and how it
needs to change to enable organizations to transform themselves to compete most effectively
in the modern economy. In particular, how leadership can and should enable the organization
to run efficiently from day to day and establish a solid base for empowerment, growth
and development. Comments on the use of coaching in leadership


Опубликовано на портале: 01-10-2003
Tony Manning, Bob Robertson
Industrial and Commercial Training.
2002.
Vol. 34.
No. 4/5.
P. 137-143.
Describes the background behind the development of a new leadership self-assessment
instrument, the dynamic leader inventory and how the authors were able to confirm
much current thinking on "visionary" leadership. They found leadership situations
were enormously variable - what was appropriate behaviour in terms of visionary leadership
varied from one situation to another, particularly with respect to the leader's influence
over others and influence over change. This led to the development of a new model
of leadership, the "dynamic" leader which builds on, but goes beyond, the "visionary"
model. This development is explained and a framework is outlined, identifying four
types of leadership situations. Findings have clear implications for thinking about
leadership and for the practice of leadership development.


Опубликовано на портале: 17-02-2003
Roy Canning
Industrial and Commercial Training.
1990.
Vol. 22.
No. 5.
Дается обзор дебатов и литературы по концепциях компетенции в Великобритании.
Отстаивается более прагматический подход
к понятию "компетенция", предполагающий, что в большой степени она определяется специфическим
окружением и должна изучаться в свете текущей практики. Поднимается также
вопрос о связи стратегии развития компетенции с методами обучения.
