Эксоцман
на главную поиск contacts
Всего публикаций в данном разделе: 2069

Опубликовано на портале: 17-09-2008
Patrick L. Bajari, Charles Lanier Benkard, Jonathan David Levin Econometrica. 2007.  Vol. 75. No. 5. P. 1331 - 1370. 
We describe a two-step algorithm for estimating dynamic games under the assumption that behavior is consistent with Markov Perfect Equilibrium. In the first step, the policy functions and the law of motion for the state variables are estimated. In the second step, the remaining structural parameters are estimated using the optimality conditions for equilibrium. The second step estimator is a simple simulated minimum distance estimator. The algorithm applies to a broad class of models, including I.O. models with both discrete and continuous controls such as the Ericson and Pakes (1995) model. We test the algorithm on a class of dynamic discrete choice models with normally distributed errors, and a class of dynamic oligopoly models similar to that of Pakes and McGuire (1994).
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию

Опубликовано на портале: 17-09-2008
Victor Aguirregabiria Review of Economic Studies. 1999.  Vol. 66. No. 2. P. 275-308. 
This paper is concerned with the interaction between price and inventory decisions in retailing firms and its implications for the dynamics of markups and the existence of sales promotions. The author considers a model where a monopolistically competitive retailer decides price and inventories, and assumes lump-sum costs when placing orders or changing nominal prices.
ресурс содержит полный текст, либо отрывок из него ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию

Опубликовано на портале: 17-09-2008
Chad Syverson Journal of Political Economy. 2004.  Vol. 112. No. 6.
Many studies have documented large and persistent productivity differences across producers, even within narrowly defined industries. This paper both extends and departs from the past literature, which focused on technological explanations for these differences, by proposing that demand-side features also play a role in creating the observed productivity variation.
ресурс содержит полный текст, либо отрывок из него ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию

Опубликовано на портале: 17-09-2008
Amil K. Petrin Journal of Political Economy. 2002.  Vol. 110. No. 4. P. 705-729. 
This paper proposes a technique for obtaining more precise estimates of demand and supply curves when one is constrained to market-level data. The technique allows one to augment market share data with information relating consumer demographics to the characteristics of the products they purchase.
ресурс содержит полный текст, либо отрывок из него ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию

Опубликовано на портале: 27-08-2008
А.А. Иголкин TERRA ECONOMICUS. 2008.  Т. 6. № 1. С. 87-93. 
Сегодня нефтяной сектор в наименьшей мере – за последние сто лет – служит интересам населения России. Доходы от экспортируемой нефти почти не превращаются в так нужные для страны инвестиции, он не служит «локомотивом экономики».
ресурс содержит прикрепленный файл

Опубликовано на портале: 25-08-2008
Р.В. Калеев TERRA ECONOMICUS. 2007.  Т. 5. № 1. С. 128-140. 
Телевизионный рекламный рынок России переживает поворотный момент, когда акцент в его развитии постепенно смещается из столичных городов, Москвы и Санкт-Петербурга, в регионы. Этот процесс сопряжен с некоторыми трудностями, обусловленными экономическими и институциональными особенностями российских регионов. В данной статье представлена попытка проанализировать эволюцию институтов национального и регионального телевизионных рекламных рынков, а также выделить основные проблемы и тенденции в области институционального развития телевизионной рекламы в регионах.
ресурс содержит прикрепленный файл

Опубликовано на портале: 20-08-2008
А.Б. Жерукова TERRA ECONOMICUS. 2006.  Т. 4. № 2. С. 128-133. 
Вхождение аграрного сектора в рынок предопределяет смену форм собственности и хозяйствования, трансформацию экономических приоритетов и в целом изменение сути экономических отношений.
ресурс содержит прикрепленный файл

Опубликовано на портале: 20-08-2008
А.В. Алешин TERRA ECONOMICUS. 2006.  Т. 4. № 1. С. 159-164. 
В условиях распространения региональных парадигм и подходов в экономических исследованиях последнего времени, объясняемых усилением значимости территориального фактора в выборе направлений трансформаций и перевода на инновационный путь развития российской экономики, исключительное значение приобретает институциональное оформление устойчивого взаимодействия всех участников научно-технической и производственной сферы посредством развития единой инновационной инфраструктуры, обеспечивающей эффективное использование аккумулируемого разномасштабными субъектами бизнеса национального научного и технологического потенциалов.
ресурс содержит прикрепленный файл

Опубликовано на портале: 20-08-2008
Октай Юсуфович Мамедов TERRA ECONOMICUS. 2006.  Т. 4. № 1. С. 5-6. 
Экономическая теория давно выяснила: монополия; это плохо. Всюду и всегда. Правда, когда речь заходит о естественной монополии, экономисты начинают отводить глаза, невнятно бормоча, что, увы, здесь даже Антимонопольный комитет бессилен. В статье изучается проявление монополизма на железнодорожном транспорте в России.
ресурс содержит прикрепленный файл

Опубликовано на портале: 19-08-2008
Надежда Михайловна Розанова TERRA ECONOMICUS. 2006.  Т. 4. № 1. С. 32-47. 
В настоящее время проблема соотношения промышленной политики и антимонопольного регулирования находится в центре внимания как теоретических дискуссий, так и практики функционирования различных государственных органов. В данной работе изучается опыт зарубежных стран в достижении оптимального баланса интересов между двумя видами экономического воздействия государства на поведение рыночных агентов.
ресурс содержит прикрепленный файл

Опубликовано на портале: 24-12-2007
Helmut Fryges, Joachim Wagner ZEW Discussion Papers. 2007.  No. 07-032.
A recent survey of 54 micro-econometric studies reveals that exporting firms are more productive than non-exporters. On the other hand, previous empirical studies show that exporting does not necessarily improve productivity. One possible reason for this result is that most previous studies are restricted to analysing the relationship between a firm’s export status and the growth of its labour productivity, using the firms’ export status as a binary treatment variable and comparing the performance of exporting and non-exporting firms. In this paper, we apply the newly developed generalised propensity score (GPS) methodology that allows for continuous treatment, that is, different levels of the firms’ export activities. Using the GPS method and a large panel data set for German manufacturing firms, we estimate the relationship between a firm’s export-sales ratio and its labour productivity growth rate. We find that there is a causal effect of firms’ export activities on labour productivity growth. However, exporting improves labour productivity growth only within a subinterval of the range of firms’ export-sales ratios.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию

Опубликовано на портале: 05-12-2007
Андрей Валерьевич Лукашов, Юрий Валерьевич Тюрин Управление корпоративными финансами. 2007.  Т. 23. № 5. С. 262-283. 
В России именно нефтегазовый сектор в наибольшей степени интегрирован в глобальную экономику, следовательно, немалое зна чение имеет изучение международной практики оценки стоимости нефтегазовых компаний, а также факторов их рыночной капитализации на глобальных биржах. В статье рассматриваются методы оценки стоимости и основные факторы формирования рыночной капитализации компаний группы Е&P, т. е. сектора нефтегазовой разведки и добычи.
ресурс содержит прикрепленный файл

Опубликовано на портале: 03-12-2007
Michael Hübler Kiel Working Papers. 2007.  No. 1320.
The paper analyses a partial equilibrium outsourcing model with Cournot competition in intermediate good production. Final production is located in western Europe, whereas the intermediate good can be manufactured by a western (outsourcing) or eastern European supplier (offshore outsourcing). Interregional production (factor) allocation depending on factor prices and productivity levels is investigated analytically and graphically. The main results are: Higher production costs in one region reduce intermediate good production in both regions leading to a substitution effect between high- and low-skilled labour intensive inputs rather than between eastern and western low-skilled labour intensive inputs. The sensitivity of outsourcing activities to production cost changes is highest when the interregional cost differential is smallest.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию

Опубликовано на портале: 03-12-2007
Stefan Napel, Andrea Schneider Fächergruppe Volkswirtschaftslehre Diskussionspapiere. 2006.  No. 52.
The paper investigates the effects of intra-family talent transmission when human capital exhibits indivisibilities and parental financing of education involves borrowing constraints. Positive talent correlation reduces social mobility but steady state inequality and macroeconomic history-dependence are not affected.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию

Опубликовано на портале: 03-12-2007
Michel Fouquin, Laurence Nayman, Laurent Wagner Economics Discussion Papers. 2007.  No. 2007-18.
This paper investigates the determinants of intra-firm trade of multinational firms located in France, using data on French companies. Results on the vertical pattern of production networks differ according to the affiliates’ location. Lower wage and transportation costs in the developing countries increase, as expected, the vertical segmentation of production. In the developed countries, lower trade and unit wage costs, and hence, a strong and positive labour productivity matter a lot in explaining French MNCs’ preferences. Among the other variables of interest, partnership and market potential have been given special attention. The results substantiate a mix of vertical and horizontal FDI, mainly when we separate out capital intensive from labour intensive intermediate products.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию

Опубликовано на портале: 03-12-2007
Ole Boysen, Carsten Schröder VOLKSWIRTSCHAFTLICHE REIHE. 2005.  Nr. 2005/15.
In this article, we simulate the concentration process within the German dairy sector employing a sector–wide optimization model. As a result, we get cost minimizing structures of the dairy sector for various time horizons depending on varying levels of transportation costs. We show that the model is capable of describing the current trend characterized by a decrease of the number of dairies while average capacity increases and that – ceteris paribus – this trend is likely to continue. In contrast, the trend may weaken or reverse if transportation costs rise in comparison to other types of costs.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию

Опубликовано на портале: 03-12-2007
Oliver Lipps, Uwe Kunert DIW Berlin Discussion Papers. 2005.  No. 492.
Spatial mobility in the industrialised countries is ever increasing. In West-Germany the total mileage travelled annually by all modes of transportation grew by 40 % over the last two decades (1982 to 2002) to 900 billion kilometres, with the reliance on the use of the car becoming more pronounced. Now 80 % of travel as measured in kilometres is by car drivers and passengers.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию

Опубликовано на портале: 03-12-2007
Bernhard Wieland, Tina Seidel, Andreas Matthes, Bernhard Schlag Diskussionsbeiträge aus dem Institut für Wirtschaft und Verkehr. 2004.  No. 2/2004.
The last two decades have seen a substantial change in the basic philosophy underlying European transportation policy. Due to the Commission’s efforts and due to supporting jurisdiction by the European Court of Justice the dominant approach to transportation policy has become far more market oriented. This change of approach in transportation policy will only be successful and sustainable if the problem of acceptability will be solved. For researchers this entails that their perspective must change from the normative to the positive aspects of transportation policy-making. This paper reports work undertaken within research project TIPP (Transportation Institutions in the Policy Process) funded by the European Commission. In this work it has been attempted to develop a theoretical structure that merges the positive economic theory of regulation with cognitive psychology and traffic psychology. This theoretical structure offers a matrix of actors and factors that are seen to be essential for success or failure in the implementation of a certain measure of transport policy. Four case studies were carried out in order to check the plausibility of this approach. The case studies are the failure of the German Railway (Deutsche Bahn AG) to introduce a new tariff system in passenger transport in the period 2002-2003, the attempt to introduce a toll for HGVs in Germany, the failure to operate a private tolled motorway in Hungary (M1/M15), the failure to introduce a road-pricing system in the densely populated Randstad area in the Netherlands.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию

Опубликовано на портале: 03-12-2007
Robert Cervero University of CaliforniaInstitute of Urban and Regional Development Working paper. 2003. 
This paper explores multiple dimensions of complexity in a U.S. transportation-policy context, discusses the implications of these dimensions for policy change, and to the degree appropriate, suggests strategies that might be pursued to overcome, or at least better “manage”, complexity. Three major spheres of complexity that are addressed relate to mobility markets, problem definition and analysis (technocratic complexity), and decision-making. The paper closes with a review of promising developments in coping with the panoply of complex problems faced in America’s urban transport sector, with a particular focus on progress made in better integrating public transport and urbanism in the world’s most car-dependent cities.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию

Опубликовано на портале: 03-12-2007
Robert Cervero, Tsai Yu-hsin Institut of Urban and Regional Development Working Papers. 2003.  No. 2003-05.
Two years into the introduction of carsharing in San Francisco, nearly 30 percent of members have gotten rid of one more cars and two-thirds stated they opted not to purchase another car. By City CarShare's second anniversary, 6.5 percent of members' trips and 10 percent of their vehicle miles traveled were in carshare vehicles. Matched-pair comparisons with a statistic control group suggest that, over time, members have reduced their total vehicular travel. Because carshare vehicles tendet to be small and fuel-efficient, per capita gasoline consumption and greenhouse gas emissions among members also appeared to go down. Suppressed travel likely reflected a combination of influences: reduced car ownership, more judicious and selective use of cars for particular trip purpose, and carpooling among trips made using car-share vehicles. Carsharing, however, has also enhanced mobility, allowing members to conveniently reach more destinations in and around San Francisco and to do so more quickly. Because it widens mobility choices and offers a resourceful form of automobility, carsharing is a welcome addition to the urban transportation sector in cities like San Francisco.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию