Эксоцман
на главную поиск contacts

Commercialization of militia service activities: opinion of officers

русская версия

Опубликовано на портале: 14-12-2004
"Commercialization of militia service activities: officers' opinion" (by Ol'ga Kolennikova, Leonid Kosals, and Rosalina Ryvkina) sets fort results of a study among militia officers in 8 regions of Russia in 2001. The goal of survey has been a clarification of militia officers' opinion about their (and their collegues') search for extra income sources. The paper deals with deformations in interrelations of militia officers with business communities, with executive bodies, criminal structures and population. Statistical analyzis has disclosed that commercialization of militia services, that is militia officer's activities for the sake of extra income, both forbidden by "The Law on Militia" and criminally prosecuted (bribes etc.) has caused no astonishment among respondents.
BiBTeX
RIS
Ключевые слова

См. также:
Мирослава Навратилова, Маркета Беранова, Любош Смутка, Люцие Северова
TERRA ECONOMICUS. 2020.  Т. 18. № 4. С. 149-168. 
[Статья]
Антон Павлович Казун, Андрей Александрович Яковлев
Общественные науки и современность. 2014.  № 6. С. 39-56. 
[Статья]
Ирина Марковна Попова
Социология: теория, методы, маркетинг. 2004.  No. 3. P. 78-94. 
[Статья]
Антон Павлович Казун
Journal of Institutional Studies (Журнал институциональных исследований). 2018.  Т. 10. № 2. С. 118-132. 
[Статья]
Динара Кайрбековна Казымбетова
Социологические исследования. 2004.  № 8. С. 145-146. 
[Статья]
Виктор Васильевич Лунеев
Социологические исследования. 2002.  № 5. С. 60-67. 
[Статья]
Иосиф Наумович Гурвич
Социологические исследования. 1999.  № 1. С. 142-143. 
[Статья]