Эксоцман
на главную поиск contacts

Kotler Philip (Котлер, Филип)

Обновлено: 09-12-2010
Образование магистр: Economics [University of Chicago, 1953]
PhD: Economics [M.I.T., 1956]
Место работы Managerial Economics and Decision Sciences Department / Professor of International Marketing at Marketing Depatrment

Профессиональные интересы:
  • Strategic Marketing (Стратегический маркетинг)
  • Marketing Organization and Planning (Организация и планирование маркетинговой деятельности)
  • Marketing for Cultural Organizations (Маркетинг организаций культуры)
  • Hospitality, Tourism and Place Marketing (Маркетинг туристических и гостиничных услуг)
  • International Marketing (Международный маркетинг)
  • Social Marketing (Социальный маркетинг)
  • Marketing and Economic Development (Маркетинг и экономическое развитие)


Публикации:
Книги и учебники по маркетингу:
  • Marketing Management: Analysis, Planning, Implementation and Control (учебник, выдержавший 10 переизданий)
  • Principles of Marketing
  • Marketing Models
  • Strategic Marketing for Non-Profit Organizations
  • The New Competition
  • High Visibility: The Making and Marketing of Professionals into Celebrities
    Social Marketing
  • Marketing Places: Attracting Investment, Industry, and Tourism to Cities, States, and Nations Marketing for Congregations
  • Marketing for Hospitality and Tourism
  • The Marketing of Nations: A Strategic Approach to Building National Wealth
Более 100 статей в ведущих маркетинговых журналах, таких как Harvard Business Review, Management Science, Behavioral Science, Journal of Marketing, Journal of Marketing Research и Journal of Advertising Research.

Публикации на портале:
Книги
E-mail p-kotler@kellogg.northwestern.edu

Ссылки:
Ключевые слова

См. также:
Георгий Леонидович Багиев, Нина Константиновна Моисеева, С.В. Никифорова
[Книга]
Наталья Леонидовна Лыткина
Среднее профессиональное образование. 2011.  № 1. С. 57-60. 
[Статья]