Aaker David A. (Аакер, Д. А.)
Обновлено: 09-12-2010
Образование | PhD [Stanford University ] |
Место работы | University of California, Berkeley (UC Berkeley) / Professor of Marketing, Emeritus |
Профессиональные интересы:
Brand Strategy
Visual Imagery
Metaphors
Публикации:
Building Strong Brands, The Free Press, 1995.
Managing Brand Equity, The Free Press, 1991.
Developing Business Strategies, Fifth Edition, John Wiley & Sons, 1998.
Strategic Market Management, Fifth Edition, John Wiley & Sons, 1998.
"Should You Take Your Brand to Where the Action Is?" Harvard Business Review v75, n5 (Sep/Oct 1997):135-143.
"Building Brands Without Mass Media," with Eric Joachimsthaler, Harvard Business Review v75, n1 (Jan/Feb 1997):39-50.
"The Financial Information Content of Perceived Quality," with Robert Jacobson, Journal of Marketing Research, May 1994, pp. 191-201.
"The Saturn Story: Building a Brand," California Management Review, Winter, 1994.
Публикации на портале:
Книги
- Brand Equity & Advertising: Advertising's Role in Building Strong Brands (Advertising and Consumer Psychology). Капитал бренда и реклама: роль рекламы в создании сильных брендов (Реклама и психология потребителей) Авт. Aaker David A. , Biel Alexander L.. Lawerence Erlbaum Associates, 1993.
- Brand Leadership: The Next Level of the Brand Revolution (Лидерство в брендах: следующий уровень революции брендов) Авт. Aaker David A. , Joachimsthaler Erich. New York: Free Press, 2000.
- Building Strong Brands (Создание сильных брендов) Авт. Aaker David A. . New York: The Free Press, 1996.
- Managing Brand Equity: Capitalizing on the Value of a Brand Name (Управление капиталом бренда: повышение стоимости фирмы за счет ценности бренда) Авт. Aaker David A. . New York: Free Press, 1991.
- Marketing Research, 8th edition (Маркетинговые исследования) Авт. Aaker David A. , Day George. New York: John Wiley & Sons, 2003.
- Strategic Marketing Management, 6th Edition (Стратегический маркетинг менеджмент) Авт. Aaker David A. . USA: John Wiley & Sons, 2001.
- Бренд-лидерство: новая концепция брендинга Авт. Aaker David A. . Москва: Издательский дом Гребенникова, 2003.
- Рекламный менеджмент Авт. Aaker David A. , Batra Rajev. Москва: Вильямс, 1999.
- Создание сильных брендов Авт. Aaker David A. . Москва: Издательский дом Гребенникова, 2003.
- Стратегическое рыночное управление, 6-е изд. (Strategic Market Management, David A. Aaker) Авт. Aaker David A. . Санкт-Петербург: Питер, 2002.
-
Aaker D.A. Building Brands Without Mass Media
// Harvard Business Review.
1997.
Vol. 75.
No. 1.
P. 39-50.
-
Aaker D.A. Modeling Advertising-Sales Relationships Involving Feedback: A Time Series Analysis
of Six Cereal Brands
// Journal of Marketing Research (JMR).
1982.
Vol. 19.
No. 1.
P. 116-126.
Домашняя страница | http://groups.haas.berkeley.edu/marketing/PROFILES/PROFS/aaker.html |
aaker@haas.berkeley.edu | |
Факс | (510) 643-1420 |
Ключевые слова
См. также:
[Статья глоссария]
[Статья глоссария]
[Статья глоссария]
[Статья глоссария]
New England Economic Review.
2002.
Q 3 .
P. 19-31.
[Статья]