Эксоцман
на главную поиск contacts

Customer Acceptance: The Key to Successful Introductions of Innovations (Принятие клиента: ключ к успешному введению инноваций)

Опубликовано на портале: 10-01-2003
Marketing Intelligence & Planning. 1992.  Vol. 10. No. 1.
Of the three ingredients required for a commercially successful innovation to occur - the technological feasibility, the entrepreneur, and the customer need/want - the most important is customer need. The notion of customer acceptance of a technological innovation prior to its diffusion has largely been neglected in research on marketing. However, marketing personnel and the entire business community need to understand the reasons behind customer acceptance or rejection in order to become more efficient in research and development and to contribute to the competitiveness and profitability of the firm. Examines the determinants of diffusion; those factors which determine whether or not an innovation is accepted, with special note of determinants of customer acceptance of an innovation.
BiBTeX
RIS
Ключевые слова

См. также:
Richard J. Gilbert, Carl Shapiro
RAND Journal of Economics. 1990.  Vol. 21. No. 1. P. 106-112. 
[Статья]
Александр Сергеевич Скоробогатов
Journal of Institutional Studies (Журнал институциональных исследований). 2010.  Т. 2. № 2. С. 96-108. 
[Статья]
Алексей Васильевич Кива
Общественные науки и современность. 2014.  № 6. С. 83-93. 
[Статья]
Игорь Сергеевич Пыжев, В.Н. Руцкий
Journal of Institutional Studies (Журнал институциональных исследований). 2018.  Т. 10. № 1. С. 125-136. 
[Статья]
Никита Викторович Басов
Журнал социологии и социальной антропологии. 2008.  Т. 11. № 4. С. 185-203. 
[Статья]
Евгений Васильевич Попов, Катерина Герцегова, Константин Александрович Семячков
Journal of Institutional Studies (Журнал институциональных исследований). 2018.  Т. 10. № 2. С. 25-42. 
[Статья]