Эксоцман
на главную поиск contacts

Strategic Service Pricing and Yield Management (Стратегическое ценообразование на услуги и управление доходностью)

Опубликовано на портале: 26-01-2004
Journal of Marketing. 1999.  Vol. 63. No. 1. P. 44-57. 
Тематический раздел:
The authors investigate pricing strategies based on yield management systems (YMS), such as early discounting, overbooking, and limiting early sales, for capacity-constrained services. They find that YMS work best when price-insensitive customers prefer to buy later than price-sensitive consumers. The authors also identify other conditions favoring the use of YMS.

Ссылки
http://search.epnet.com/direct.asp?an=1490363&db=buh
BiBTeX
RIS
Ключевые слова

См. также:
Экономическая наука современной России. 2001.  № 1. С. 172-173. 
[Статья]
Елена Владиславовна Савицкая
[Книга]
А.В. Федорова
Экономические науки. 2010.  Т. 68. № 7. С. 151-155. 
[Статья]
Эмилия Григорьевна Синявская, Наталья Васильевна Голубева
[Учебная программа]
А. Лавров, Сергей Маратович Гуриев, И. Сейфульмулюков, С. Подковальников, Никита Иванович Суслов, Анатолий Николаевич Токарев, Сергей Александрович Афонцев, Н. Кононкова
[Книга]
Gronau Reuben, Moav Omer
[Учебная программа]