Эксоцман
на главную поиск contacts

Gender non-verbal communications in advertising

русская версия

Опубликовано на портале: 04-10-2005
"Gender non-verbal communications in advertising" (by Igor Groshev) reviews the issues of gender non-verbalics as displayed by the contemporary advertising practices in Russia. Based on an analysis of varying ad-products the article shows specifics of the non-verbal gender elements of the advertising strategies. The author emphasizes a paramount importance of body language gender concept. The female images and female body were found to be actively exploited in the most of the ads surveyed. A specific ads-picture language, a "gender-lect", as the author argues, is steadily aimed at reinforcing the dominance-submission relationships between sexes.
BiBTeX
RIS
Ключевые слова

См. также:
Ануш Арамовна Давтян
Реклама. Теория и практика. 2006.  № 3.
[Статья]
Ирина Юрьевна Александрова
Социология: методология, методы и математическое моделирование (Социология: 4М). 2000.  № 12. С. 65-76. 
[Статья]
Лариса Николаевна Федотова
[Книга]
Валерий Леонидович Музыкант
[Книга]
Михаил Михайлович Назаров, Мария Папантиму
Реклама. Теория и практика. 2006.  № 4.
[Статья]
Асхат Хасянович Кутлалиев
Реклама. Теория и практика. 2005.  № 5.
[Статья]
David A. Aaker
Harvard Business Review. 1997.  Vol. 75. No. 1. P. 39-50. 
[Статья]