Эксоцман
на главную поиск contacts

Consumer price indexes: methods for quality and variety change

Опубликовано на портале: 12-12-2002
Statistical Journal of the United Nations Economic Commission for Europe. 2000.  Vol. 17. No. 1. P. 59-74. 
This paper describes the major methods used by statistical agencies to adjust for differences in the quality of a good or service when one item replaces another in a sample used to construct a Consumer Price Index. The methods are categorized as either direct, including the production-cost and hedonic approaches, or indirect, such as linking or class-mean imputation. The paper also presents simplified example calculations showing how the methods are applied in practice.
BiBTeX
RIS
Ключевые слова

См. также:
Константин Павлович Глущенко
Регион: экономика и социология. 2001.  № 2. С. 46-71. 
[Статья]
Лия Петровна Харченко, Валентина Григорьевна Долженкова, Владимир Георгиевич Ионин
[Книга]
Михаил Михайлович Юзбашев, Ирина Ильинична Елисеева
[Книга]
Павел Иванович Мтиулишвили
Мониторинг общественного мнения: экономические и социальные перемены. 2010.  № 6(100). С. 55-64. 
[Статья]
Евгений Всеволодович Балацкий
Мониторинг общественного мнения: экономические и социальные перемены. 2010.  № 6(100). С. 36-48. 
[Статья]
Peter fon der Lippe
[Книга]