Эксоцман
на главную поиск contacts

Social Capital at Work: Networks and Employment at a Phone Center

Опубликовано на портале: 22-05-2004
American Journal of Sociology. 2000.  Vol. 105. No. 5. P. 1288-1356. 
This article argues that a common organizational practice the hiring of new workers via employee referrals provides key insights into the notion of social capital. Employers who use such hiring methods are quintessential social capitalists, viewing workers social connections as resources in which they can invest in order to gain economic returns in the form of better hiring outcomes. Using unique data on the dollar costs of screening, hiring, and training, this article finds that the firm s investment in the social capital of its employees yields significant economic returns.
BiBTeX
RIS
Ключевые слова

См. также:
Jacqueline M. Hagan
American Sociological Review. 1998.  Vol. 63. No. 1. P. 55-67. 
[Статья]
Людмила Александровна Беляева
Общественные науки и современность. 2013.  № 5. С. 51-64. 
[Статья]
Маргарита Владимировна Курбатова, Сергей Николаевич Левин, Елена Сергеевна Каган
Journal of Institutional Studies (Журнал институциональных исследований). 2013.  Т. 5. № 4. С. 108-126. 
[Статья]
Александр Николаевич Татарко
Общественные науки и современность. 2014.  № 1. С. 50-64. 
[Статья]
Вячеслав Витальевич Вольчик, Вера Витальевна Кот
TERRA ECONOMICUS. 2013.  Т. 11. № 4. С. 12-35. 
[Статья]
Александр Владимирович Длугопольский
Journal of Institutional Studies (Журнал институциональных исследований). 2013.  Т. 5. № 3. С. 81-101. 
[Статья]
John Coleman
Общественные науки и современность. 2001.  № 3. С. 121-139. 
[Статья]