Эксоцман
на главную поиск contacts

The Social Structure of Entrepreneurial Activity: Geographic Concentration of Footwear Production in the United States, 1940 1989

Опубликовано на портале: 29-05-2004
American Journal of Sociology. 2000.  Vol. 106. No. 2. P. 424 462. 
Nearly all industries exhibit geographic concentration. Most theories of the location of industry explain the persistence of these production centers as the result of economic efficiency. This article argues instead that heterogeneity in entrepreneurial opportunities, rather than differential performance, maintains geographic concentration. Entrepreneurs need exposure to existing organizations in the industry to acquire tacit knowledge, obtain important social ties, and build self-confidence. Thus, the current geographic distribution of production places important constraints on entrepreneurial activity. Due to these constraints, new foundings tend to reify the existing geographic distribution of production. Empirical evidence from the shoe industry supports this thesis.
BiBTeX
RIS
Ключевые слова

См. также:
Дмитрий Семенович Львов, Валерий Григорьевич Гребенников, Баграт Айкович Ерзнкян
Экономическая наука современной России. 2000.  № 3-4. С. 5-21. 
[Статья]
Геннадий Николаевич Константинов, Сергей Ростиславович Филонович
Вопросы образования. 2007.  № 1. С. 49-62. 
[Статья]
Татьяна Ивановна Заславская
Общественные науки и современность. 1995.  № 1. С. 17-32. 
[Статья]
Алексей Юрьевич Архипов, Александр Александрович Семин
TERRA ECONOMICUS. 2012.  Т. 10. № 2. С. 95-100. 
[Статья]
Нина Исакова, Ольга Красовская, Виталий Грига, Фредерике Велтер, Дэвид Смоллбоун
Социология: теория, методы, маркетинг. 2008.  No. 2. P. 151-164. 
[Статья]
Александр Дайксель
Журнал социологии и социальной антропологии. 2006.  Т. 9. № 2. С. 6-10. 
[Статья]