Эксоцман
на главную поиск contacts

Info-consumption and political orientations

русская версия

Опубликовано на портале: 26-01-2005
Тематический раздел:
"Info-consumption and political orientations" (by Vilen Ivanov and Mikhail Nazarov) sets fort results of a study aimed at measuring interrelation between mass information consumption and political orientations among Russia's population. The results permit to conclude that indices of political participation are positively linked to rates of media contacts, as are mass media consumption patterns to individuals' political preferences. Further, the authors suggest empirically grounded patterns linking TV-orientations to political preferences of the given audiences. The study is based on communicative behavior surveys in 1994 to 1996.
BiBTeX
RIS
Ключевые слова

См. также:
Владимир Олегович Рукавишников
Социологические исследования. 2004.  № 11. С. 23-33. 
[Статья]
Юрий Николаевич Мазаев
Социологические исследования. 2004.  № 2. С. 106-115. 
[Статья]
Владимир Валентинович Лапкин, Владимир Игоревич Пантин
ПОЛИС: Политические исследования. 1999.  № 6.
[Статья]
Михаил Аскольдович Тарусин, Валерий Валерьевич Федоров
Мониторинг общественного мнения: экономические и социальные перемены. 2009.  № 5(93). С. 4-20. 
[Статья]
[Интернет-ресурс]