Эксоцман
на главную поиск contacts

Multinational Food Marketing: Competitive Strategies of U.S. Firms

Опубликовано на портале: 24-02-2005
Journal of Food Distribution Research. 1993.  Vol. 24. No. 1.
This paper I focuses on exports and foreign direct investment (FDI). Very little data is available on licensing and joint ventures. More specifically, the objectives of this paper are to: Examine the role of U.S. multinational firms in world trade of manufactured food and beverages; Set foreign direct investment in the context of alternative strategies to access foreign markets; Quantify U.S. out-bound and in-bound foreign direct investment in food manufacturing industries; Explore sources of strategic advantage in foreign direct investment

Ссылки
тексты статей http://agecon.lib.umn.edu/cgi-bin/browse_journal.pl?publisherid=9
BiBTeX
RIS
Ключевые слова

См. также:
Д. Н. Емельянов, А. М. Носов, А. В. Дерюгина, В.Г. Растянников, А. А. Барлыбаев, Н. М. Клопыжникова
[Книга]
Лилия Васильевна Бабаева, Ш.Л. Холт, М.П. Козлов, Г.П. Лапина, Леонид Ананьевич Резниченко, Ефим Яковлевич Таршис
[Книга]
Ron Shaffer, Steve Deller, Dave Marcouiller
[Книга]
Отраслевой обзор, ЗАО "РосБизнесКонсалтинг". 2003. 
[Статья]
Алексей Николаевич Борисов
Внешнеэкономические связи. 2006.  Т. 21. № 1. С. 20-21. 
[Статья]
Ольга Геннадьевна Ечевская
Журнал социологии и социальной антропологии. 2007.  Т. 10. № 1. С. 96-107. 
[Статья]