Эксоцман
на главную поиск contacts

Woman-manager: business strategies and T-image

русская версия

Опубликовано на портале: 06-02-2005
"Women-manager: business strategies and 'I' image" (by Alla Tchirikova and Ol'ga Kritchevskaya) searches into social psychological aspects of women business strategies using 35 'soft' interviews with leading persons in Moscow-based companies. Specifics of female management, principles of techno- logies used by them to settle conflict and crisis situations are analyzed leading to conclusion that - despite human management principles - most women-managers use power concentration as a style for company to survive under crisis conditions. Personnel concerned demonstrate a high level of satisfaction with female leaders as compared to low satisfaction with technologies of leading teams.
BiBTeX
RIS
Ключевые слова

См. также:
Виктория Анатольевна Суковатая
Социологические исследования. 2002.  № 11. С. 69-77. 
[Статья]
Социология: теория, методы, маркетинг. 2006.  No. 2. P. 216. 
[Статья]
Ирина Андреевна Тупицына, Полина Витальевна Румянцева
[Учебная программа]
Валерий Викторович Корнилов
Социологические исследования. 2002.  № 12. С. 76-87. 
[Статья]
Джон Макгрегор
Социологические исследования. 1995.  № 1. С. 146-151. 
[Статья]
А.Г. Штейнберг
Социологические исследования. 2002.  № 11. С. 77-82. 
[Статья]
Вячеслав Вячеславович Щербина
Социологические исследования. 2008.  № 3. С. 145-147. 
[Статья]