Эксоцман
на главную поиск contacts

U.S. Household Consumption of Fresh Fruits

Опубликовано на портале: 12-05-2005
Journal of Food Distribution Research. 1995.  Vol. 26. No. 2. P. 28-38. 
This study uses the 1987-88 U.S. Department of Agriculture Nationwide Food Consumption Survey data to analyze the impacts of income, prices, and selected socioeconomic characteristics on household consumption of fresh fruits. Results suggest that fresh fruits are considered economic necessities, with own prices significantly influencing consumption. Cross-price effects are generally weak and insignificant, but the number of adults in the age group 18-64 is an important determinant of household consumption of fresh fruits. While nutrition information and household savings have significant, positive influences on most fresh fruit consumption, the presence of a working wife has a significant and negative influence.

Ссылки
текст статьи в формате pdf:
http://agecon.lib.umn.edu/cgi-bin/pdf_view.pl?paperid=3141&ftype=.pdf
BiBTeX
RIS
Ключевые слова

См. также:
Thomas Worley, Raymond J. Folwell, Vicki A. McCracken
[Статья]
Senhui He, Wojciech J. Florkowski, Abdelmoneim H. Elnagheeb
Journal of Food Distribution Research. 1998.  Vol. 29. No. 2. P. 31-44. 
[Статья]
James N. Trapp
Journal of Agricultural and Applied Economics. 1993.  Vol. 25. No. 1. P. 27-51. 
[Статья]
Рустем Махмутович Нуреев, Антон Борисович Рунов, Юрий Валерьевич Латов, Татьяна Петровна Черемисина, Александр Лазаревич Темницкий, Лариса Григорьевна Миляева, Лариса Евгеньевна Петрова, Игорь Федорович Герцог, Иван Вадимович Розмаинский, Алексей Вениаминович Алексеев
[Книга]
Иван Вадимович Розмаинский, Марина Юрьевна Малкина, Андрей Викторович Дементьев, Анна Вениаминовна Ермишина, Рустем Махмутович Нуреев, Антон Борисович Рунов, Зорикто Бато-Дугарович Дондоков, Ирина Викторовна Дондокова, Сергей Георгиевич Шульгин, Наталия Александровна Кравченко
[Книга]