Эксоцман
на главную поиск contacts

Money in social communications

русская версия

Опубликовано на портале: 28-02-2007
In this article discusses the meanings acquired by money in social communications under differing social and economic systems basing on the classic's studies of money. With archaic economic links dominant, manifold archaic forms of money emerge reflecting varieties of social links. market relations need universal money to represent market exchange, while virtual financial economics of postmodernism view money as and empty sign without referential points in reality. Multiple forms of money in the present society carry not so much real as socially and culturally conditional designations imprinted on the current usages of essentially universal money by their effective social roles in the present multifaceted societies.
BiBTeX
RIS
Ключевые слова

См. также:
Тамара Завеновна Адамьянц
Общественные науки и современность. 2014.  № 4. С. 121-131. 
[Статья]
Тамара Моисеевна Дридзе
Общественные науки и современность. 1996.  № 3. С. 145-152. 
[Статья]
А. В. Дмитриев
Социологические исследования. 1995.  № 1. С. 5-11. 
[Статья]
Василий Николаевич Переверзев
Вестник российской коммуникативной ассоциации. 2002.  № 1. С. 118-128. 
[Статья]
Наталья Николаевна Зарубина
Социологические исследования. 2005.  № 7. С. 13-21. 
[Статья]
Татьяна Павловна Рукавишникова
Социологические исследования. 1994.  № 12. С. 26-31. 
[Статья]
Наталья Владимировна Колесник
Журнал социологии и социальной антропологии. 2003.  Т. 7. № 4. С. 116-134. 
[Статья]