Эксоцман
на главную поиск contacts

Automobile Prices in Market Equilibrium

Опубликовано на портале: 22-03-2007
Econometrica. 1995.  Vol. 63. No. 4. P. 841-890. 
This paper develops techniques for empirically analyzing demand and supply in differentiated product markets and then applies these techniques to the U.S. automobile industry. The authors' framework enables one to obtain estimates of demand and cost parameters for a class of oligopolistic differentiated products markets. These estimates can be obtained using only widely available product-level and aggregate consumer-level data, and they are consistent with a structural model of equilibrium in an oligopolistic industry. Applying these techniques, the authors obtain parameters for essentially all autos sold over a twenty-year period.

Ссылки
текст статьи в формате pdf на сайте JSTOR:
http://links.jstor.org/sici?sici=0012-9682%28199507%2963%3A4%3C841%3AAPIME%3E2.0.CO%3B2-U&origin=repec
BiBTeX
RIS
Ключевые слова

См. также:
Paul Anthony Samuelson
[Книга]
[Интернет-ресурс]
Drew Fudenberg, Jean Tirole
[Книга]
Нина Олеговна Воскресенская
Journal of Institutional Studies (Журнал институциональных исследований). 2017.  Т. 9. № 3. С. 164-180. 
[Статья]
Александр Петрович Михайлов, Вячеслав Анатольевич Шведовский, Владислав Жанович Келле
Социология: методология, методы и математическое моделирование (Социология: 4М). 2001.  № 13. С. 114-122. 
[Статья]
Виктор Алексеевич Кардаш
TERRA ECONOMICUS. 2007.  Т. 5. № 4. С. 22-30. 
[Статья]
Lawrence M. Ausubel
[Учебная программа]