Эксоцман
на главную поиск contacts

Estimating Discrete-Choice Models of Product Differentiation

Опубликовано на портале: 22-03-2007
RAND Journal of Economics. 1994.  Vol. 25. No. 2. P. 242-262. 
This article considers the problem of "supply-and-demand" analysis on a cross section of oligopoly markets with differentiated products. The primary methodology is to assume that demand can be described by a discrete-choice model and that prices are endogenously determined by price-setting firms. In contrast to some previous empirical work, the techniques explicitly allow for the possibility that prices are correlated with unobserved demand factors in the cross section of markets. The article proposes estimation by "inverting" the market-share equation to find the implied mean levels of utility for each good. This method allows for estimation by traditional instrumental variables techniques.

Ссылки
текст статьи в формате pdf на сайте JSTOR:
http://links.jstor.org/sici?sici=0741-6261%28199422%2925%3A2%3C242%3AEDMOPD%3E2.0.CO%3B2-Z&origin=repec
BiBTeX
RIS
Ключевые слова

См. также:
Ольга Николаевна Арзякова, Гавриил Александрович Агарков, Валентин Михайлович Кормышев
Университетское управление. 1998.  № 4(7). С. 49-51. 
[Статья]
Peter Cramton, Robert Gibbons, Paul Klemperer
Econometrica. 1987.  Vol. 55. No. 3. P. 615-632. 
[Статья]
Экономическая наука современной России. 2002.  № 2. С. 173-176. 
[Статья]
Эмилия Григорьевна Синявская, Наталья Васильевна Голубева
[Учебная программа]
Zhikang You, J.E. Epperson, Chung-Liang Huang
Journal of Food Distribution Research. 1996.  Vol. 27. No. 3. P. 11-22. 
[Статья]
Петр Ильич Гребенников, Леонид Степанович Тарасевич, Александр Иванович Леусский, Gunter Gabisch
[Книга]