Эксоцман
на главную поиск contacts

Reputational Method in Community Power Studies

русская версия

Опубликовано на портале: 19-02-2008
This article is about reputational method in the study of power. Examination of the method is made through the discussion of several major problems: methodological, conceptual and theoretical substantiation of the method, its heuristic potential and validity, difficulties in the application and possible refinements. Reputational method is compared with positional and decisional methods in community power studies and the main arguments in the debates over the methods reviewed. It is concluded that reputational technique can and should be applied in the studies of power in Russian communities and on national level in combination with other methods.
BiBTeX
RIS
Ключевые слова

См. также:
Николай Тилкиджиев
Мир России. 2004.  Т. 13. № 4. С. 171-178. 
[Статья]
Олег Николаевич Яницкий
Общественные науки и современность. 2018.  № 1. С. 5–16. 
[Статья]
Джон Хигли, Ян Пакульский
Социология: теория, методы, маркетинг. 2008.  No. 1. P. 67-84. 
[Статья]
Вера Николаевна Минина
[Учебная программа]
Мониторинг общественного мнения: экономические и социальные перемены. 2009.  № 2(90). С. 49-137. 
[Статья]
С.Н. Погодин
Журнал социологии и социальной антропологии. 2004.  Т. 7. № 1. С. 40-49. 
[Статья]
Александр Анатольевич Миголатьев
Социологические исследования. 2000.  № 2. С. 147-150. 
[Статья]