Эксоцман
на главную поиск contacts

Strategic Brand Management: New Approaches to Creating and Evaluating Brand Equity (Стратегическое управление брендами: новые подходы к созданию и оценке капитала бренда)

Опубликовано на портале: 30-10-2003
New York: Free Press, 1994
Тематический раздел:
Thousands of companies now recognize that brand names are their most valuable assets, but too often branding is merely a tactical decision, almost an afterthought. In this work, Jean-Noël Kapferer, an international authority on brand management and marketing, provides the most comprehensive model for strategic brand management to date. With hundreds of examples and case studies of brands throughout the world, Kapferer deals with the very essence and culture of branding and provides an overall philosophy for every aspect of brand management.

В своей книге Jean-Noël Kapferer – известный специалист в области управления брендами – представляет современную модель стратегического управления брендами, иллюстрируя ее множеством реальных примеров и кейсов. Автор рассматривает сущность брендинга, а также все аспекты управления брендами. Книга может быть рекомендована специалистам в области управления брендами, руководителям компаний – словом всем тем, кто осознает, что в современном бизнесе бренды являются одним из наиболее ценных активов фирмы, требующим стратегического подхода к управлению им.

Review

Before brand image and positioning, other things are needed. Kapferer explains why these include: identity, vision/purpose, brand architecture and charter. All ways of integrating marketing as an rganization-wide learning process. Every brand owner needs a copy of this book

Chris Macrae,
Аuthor Brand Chartering Handbook & editor MELNET
Introduction: Managing Brand Equity: from Brand Value to Brand Values
Part 1. Understanding Brands
Part 2. Brand Management
Part 3. The Brand in Perspective
Conclusion
Bibliography
Index