Эксоцман
на главную поиск contacts

Portfolio Management for New Products (Управление портфелем новых продуктов)

Опубликовано на портале: 30-10-2003
USA: Perseus Publishing, 1998
Тематический раздел:
The definitive guide on how to manage your company's product portfolio for maximum long-term growth-fully updated and expanded. In this fully updated edition of Portfolio Management for New Products, the authors present a rigorous and practical approach to managing a company's product portfolio as you would a financial portfolio-investing for maximum long-term growth. With its field-tested, step-by-step framework, the book provides corporations and managers with the strategies they need to assess and realign their current R&D operations; determine which products are most worthy of resource allocation; design and implement a portfolio management process; maximize the value of their portfolios; and recognize and solve challenges as they arise. This book will be an essential resource for any company whose profitability, and very existence, relies on the products it chooses to develop and the speed with which it brings them to the market.

В книге представлен практический подход к управлению продуктовым портфелем, способствующий росту компании в долгосрочной перспективе. Авторы описывают стратегии, необходимые компании для:
•оценки и пересмотра текущих операций в области НИОКР;
•определения тех продуктов, которые в наибольшей степени нуждаются в ресурсах;
•разработки и осуществления процесса управления портфелем;
•максимизации стоимости ее продуктового портфеля;
•выявления и решения проблем (в случае их возникновения).
Эта книга станет серьезным подспорьем для компаний, прибыль и само существование которых зависит от выбора продуктов и скорости их выведения на рынок. Также она может быть использована в различных курсах управления продуктом.