Эксоцман
на главную поиск contacts

Business-to-Business Advertising: A Marketing Management Approach (Бизнес реклама: менеджериальный подход)

Опубликовано на портале: 30-10-2003
New York: McGraw-Hill, 1991
Тематический раздел:
Practical coverage of pre-campaign ideas - analyzing buyer behavior, setting objectives, budgeting; campaign decisions - creative strategy and tactics, media planning; and post-campaign evaluation. Includes extensive suggestions for further reading and an appendix listing sources of information

Статьи, представленные в этой книге, скомпонованы в три раздела: первый содержит аспекты деятельности, предваряющие рекламную кампанию (анализ поведения потребителей, определение целей, бюджетирование); во втором рассматриваются решения, непосредственно связанные с проведением кампании (выработка креативной стратегии и тактик, медиапланирование); в третьем приводятся методы оценки рекламной кампании.

Review

This is a collection of works from various authors and has the value of 10 or more books. It covers advertising in a marketing environment, buyer behavior, segmentation, tageting, and positioning. There is a chapter on the roles of advertising that includes opportunities and industry views. And the entire book is worth double the price for the How to Keep an Account Forever...by Fred C. Poppe page 263 which applies to ad clients and almost anyother client. I read a lot of business books - this is a keeper...

Richard Weddle,
Torrance, CA
Introduction
Part 1 – Pre-Campaign Ideas
Part 2 – Campaign Decisions
Part 3 – Post-Campaign Evaluation
Appendices
Index

Ключевые слова

См. также:
Михаил Алексеевич Василик
[Книга]
И. П. Бородина
TERRA ECONOMICUS. 2003.  Т. 1. № 3. С. 98-101. 
[Статья]
Ronald E. Goldsmith
Marketing Intelligence & Planning. 1999.  Vol. 17. No. 4. P. 178 - 185. 
[Статья]
Дмитрий Анатольевич Шевченко
[Статья глоссария]