Эксоцман
на главную поиск contacts

Building Strong Brands (Создание сильных брендов)

Опубликовано на портале: 25-11-2003
New York: The Free Press, 1996
Тематический раздел:
In his book David Aaker uses case studies on brand building to show how to create strong brand identities, manage extended systems of subbrands, develop brand equity measures and organize for brand building. As executives in a wide range of industries seek to prevent their products and services from becoming commodities, they are recommitting themselves to brands as a foundation of business strategy.

В своей книге автор использует примеры (кейсы) создания брендов для того, чтобы показать, как создавать индивидуальность бренда, как управлять системами суб-брендов, как разрабатывать оценки капитала бренда и как организовывать процесс создания бренда.

Preface
1.What is a Strong Brand ?
2.The Saturn Story
3.The Brand Identity System
4.Organizational Associations
5.Brand Personality
6.Identity Implementation
7.Brand Strategies Over Time
8.Managing Brand Systems
9.Leveraging the Brand
10.Measuring Brand Equity Across Products & Markets
11.Organizing for Brand Building
Notes
Index

Ключевые слова

См. также:
К.В. Манаева
Экономические науки. 2010.  Т. 65. № 4. С. 11-15. 
[Статья]
[Центр]
Marcel Corstjens
Journal of Marketing Research (JMR). 2000.  Vol. 37. No. 3. P. 281-292. 
[Статья]
Дмитрий Анатольевич Шевченко
[Статья глоссария]
Дмитрий Анатольевич Шевченко
[Статья глоссария]