Эксоцман
на главную поиск contacts

International Marketing Management: Strategies and Cases (Международный маркетинг менеджмент: стратегии и кейсы)

Опубликовано на портале: 25-11-2003
Boston: Houghton Mifflin Company, 1988
Тематический раздел:
The first major textbook that fully incorporates the global point of view in international marketing. Issues are tackled from the managers point of view and concepts are included that help students address specific international marketing issues. The text has been written for students in international marketing both in the U.S. and abroad. It is designed for use at undergraduate, graduate, and executive programs. The text contains numerous examples of international marketing situations faced by actual U.S. and foreign organizations. A key feature of this book is its collection of cases.

Первый базовый учебник, который включает глобальный взгляд на международный маркетинг. Вопросы рассматриваются с точки зрения менеджеров, и концепции, включенные в книгу, помогают студентам разобраться со специфическими проблемами международного маркетинга. Учебник был написан как для американских, так и для европейских студентов, изучающих международный маркетинг; при этом он может быть использован для студентов разного уровня подготовки. Текст содержит огромное количество реальных примеров и коллекцию кейсов.

Preface
Part 1. Introduction
Part 2. The International Marketing Environment
Part 3. Opportunity Analysis
Part 4. International Marketing Strategies
Part 5. International Marketing Programs
Part 6. Managing the International Marketing Effort
Cases
Index