Эксоцман
на главную поиск contacts

International Marketing and Export Management, 4th Ed. (Международный маркетинг и экспортный менеджмент)

Опубликовано на портале: 25-11-2003
Изд-во: Prentice-Hall, 2002, 673 с.
Тематический раздел:
The text provides a marketing management approach to international marketing with a particular emphasis on export development and management. The key procedural aspects and activities that managers must know are covered, but from a managerial perspective rather than a 'how to' viewpoint. Other modes of market entry are covered thoroughly so that marketing managers can make evaluations and develop appropriate strategies for each market.

Авторы рассматривают менеджериальный подход к международному маркетингу с особым акцентом на развитии и управлении экспортной деятельностью. Книга охватывает ключевые процедурные аспекты и виды деятельности, которыми должен владеть каждый менеджер, принимающий решения в области международного маркетинга.

1. International Marketing and Exporting.
2. Bases of International Marketing.
3. The International Environment.
4. Export Market Selection: Definition and Strategies.
5. Information for Marketing Decisions.
6. Market Entry Strategies.
7. Export Entry Modes.
8. Nonexport Entry Modes.
9. Product Decisions.
10. Pricing Decisions.
11. Financing and Methods of Payment.
12. Promotion and Marketing Communication.
13. The Export Order and Physical Distribution.
14. Organization and Planning of International Marketing Activities.

Ключевые слова

См. также: