Эксоцман
на главную поиск contacts

Powerful Products: Strategic Management of Successful New Product Development (Яркий продукт: стратегическое управление успешным созданием новых продуктов)

Опубликовано на портале: 30-10-2003
New York: AMACOM, 2000
Тематический раздел:
"Faster, cheaper, better." That's been the mantra of business for decades--in just that order - with the "better" part all but obliterated by "faster and cheaper." According to authors Bean and Radford, it's time for manufacturers to put the emphasis on the "better" - because it's better products, not just cheaper ones, that will be the key to success in the coming millennium. Companies that want to shine in the twenty-first century will provide more new, exciting, innovative, and cost-effective products than ever before. In POWERFUL PRODUCTS, Bean and Radford offer readers a thoroughly researched product development process that guarantees success virtually every time. With this winning formula, readers will learn to:
•Develop a workable and specific market segmentation model that is used to target new products
•Create a product development strategy that is in alignment with the goals and strategies of the company
•Achieve consistent, repeatable product success, and more.

Следуя главному принципу ведения бизнеса последнего десятилетия – «быстрее, дешевле, лучше», авторы делают акцент на «лучше», утверждая, что именно более совершенные продукты будут ключевым фактором успеха для компаний в XXI веке. Таким образом главная идея, лежащая в основе этой книги, заключается в том, что если компания хочет добиться существенного превосходства над конкурентами, она должна предлагать потребителям улучшенные, более совершенные, инновационные продукты (и более рентабельные !), чем когда бы то ни было. Для того, чтобы воплотить эту идею в жизнь, авторы предлагают свою формулу успеха, построенную на тщательном исследовании процесса разработки новых продуктов.

Preface
1.Strategic Product Development
2.The Genesis of New Products
3.Strategic Opportunities and Responsibilities
4.A Strategic Understanding of Customer Needs
5.Product Development and Corporate Culture
6.The New Product Decision Screen
7.Staffing the Development Activity
8.Managing Existing Products and Markets
9.Analyzing New Product Opportunities
10.Planning the Proactive Product Development System: The Principles behind the Action
11.Creating the Proactive Product Development System
12.Experimentation and Rapid Prototyping
13.From Pilot Production to Product Retirement: Managing the Post-Product Development Process
14.Implementing Strategic Product Development
Appendices
Bibliography
Index