Эксоцман
на главную поиск contacts

Marketing Management: A Relationship Approach (Маркетинг менеджмент: построение взаимоотношений)

Опубликовано на портале: 25-11-2003
Изд-во: Pearson Education, 2002, 816 с.
Тематический раздел:
Marketing Management: A Relationship Approach takes the unique approach of linking relationship marketing to the traditional market planning models, which are used by most marketers today. The importance of the firm, not only to have good relationships with their customers but also with the other actors in the value net, such as suppliers, competitors, supplementors and the firms own personnel, and how this, in turn, will develop the firm's competitive advantage, is paramount. This "new" holistic approach to the marketing planning process is illustrated throughout the book with real company examples.

В книге используется уникальный подход, который в настоящее время применяется большинством маркетологов, сочетающий особенности маркетинга отношений и традиционные модели маркетингового планирования. Первостепенную важность для фирмы имеют не только хорошие взаимоотношения с потребителями, но и со всеми игроками сети ценности, такими как поставщики, конкуренты, собственный персонал и т.д., а также то, как с помощью всего этого компания будет развивать свои конкурентные преимущества. Этот новый подход к процессу маркетингового планирования проиллюстрирован в книге на реальных примерах.

Introduction
Part 1: Assessing the Competitiveness of the Firm (Internal)
Part 2: Assessing the External Marketing Situation (External)
Part 3: Developing Marketing Strategies
Part 4: Developing Marketing Programs - Decision on the Marketing Mix
Part 5: Action planning: Organizing and Controlling the Marketing Effect
Глоссарий