Эксоцман
на главную поиск contacts

Cutting Edge: Gillette's Journey to Global Leadership (Жилетт: путь к глобальному лидерству)

Опубликовано на портале: 30-10-2003
Изд-во: Harvard Business School Press, 1998
Тематический раздел:
The Gillette Company has literally defined, as well as led, the world shaving market since the founding days of the enterprise in 1901. But more than that, Gillette - as revealed in McKibben's colorful history - has become a world leading manufacturer and marketer of consumer goods in men's and women's grooming products, writing instruments, and alkaline batteries. The modern-day Gillette serves as a shining example for today's managers of how to maintain a commitment to innovation, how to advertise creatively against competitors, and above all, how to translate a consistent vision of global growth into superior results in a competitive world marketplace. Based on extensive interviews with Gillette insiders, Cutting Edge chronicles the successes, failures, and watershed moments in the evolution of a global powerhouse. McKibben's rich portrait serves as an enduring lesson for all competitors who aspire to be truly on the cutting edge.

История становления и успеха компании Жилетт - мирового лидера в производстве бритвенных принадлежностей, алкалиновых батареек и других изделий. Книга, основанная на интервью инсайдеров компании и достоверной хронике событий (взлетов и падений), прослеживает эволюцию Жилетт и показывает, как менеджерам компании удается поддерживать инновационность и креативность и достигать выдающихся результатов в конкурентной среде. Рекомендуется для широкого круга читателей.

Preface
Part 1. The Stage It Set
Part 2. The Search For Balance
Part 3. Fight for Survival – The Takeover Threats
Part 4. Fast Track to Global Leadership
Part 5. Gillette’s Global Culture in Practice
Epilogue
Notes
Index