Эксоцман
на главную поиск contacts

Power Pricing: How Managing Price Transforms the Bottom Line (Агрессивное ценообразование: как управление ценами трансформирует чистую прибыль)

Опубликовано на портале: 30-10-2003
New York: Free Press, 1996
In today’s hypercompetitive global marketplace, a company’s pricing policy can make or break the bottom line. Now the world’s two leading price experts Robert J. Dolan and Hermann Simon take managers beyond conventional thinking to show how their breakthrough system of “power pricing” will improve the bottom line by an order of magnitude. They destroy popular but not necessarily financially savvy ideas on pricing, such as relying on a standard markup on cost rule. They expose as passive the “strategy” of letting the market or a competitor “set the price.” But the key is in what they provide: the tools by which the pedestrian pricer can become a “power pricer” who achieves quantum leaps in financial performance by aggressively implementing sophisticated pricing strategies. Market segmentation, promotional pricing, competitive strategic pricing, international pricing, nonlinear pricing, interrelated product line pricing, and time-customized pricing are just a few of the crucial concepts which the authors explore and explain when and how to implement. The authors’ approach to creating “power pricers” is twofold. They specify the practices of the strategic pricers among the world’s most successful firms and then lay out a four-dimensional system to attain this level of pricing sophistication and resulting profit improvement. Power Pricing is a highly detailed yet practically focused book which will become required reading for business leaders; general managers; marketing, product, and brand managers; accountants, financial managers, and marketing students, world-wide.

В современных условиях гиперконкуренции ценовая политика компании может приводить как к получению значительных прибылей, так и к серьезным убыткам. Главная особенность представленной книги заключается в том, что авторы приводят инструменты – методы агрессивного использования различных ценовых стратегий (конкурентное стратегическое ценообразование, международное ценообразование, нелинейное ценообразование и т.д.), которые позволят компаниям достичь выдающихся финансовых результатов. Книга будет полезна как студентам, изучающим маркетинг и ценообразование, так и практикам – от финансовых менеджеров до генеральных директоров компаний.

См. также: Переводное издание книги.

Preface
Part 1. Foundations
Part 2. Breakthrough Pricing Concepts
Part 3. Implementation in the Organization
Notes
Index

Ключевые слова

См. также:
Экономическая наука современной России. 2001.  № 1. С. 172-173. 
[Статья]
Maurice Obstfeld, Kenneth S. Rogoff
NBER Working Paper Series. 2000.  No. 7777.
[Статья]
Константин Павлович Глущенко
Регион: экономика и социология. 2005.  № 2. С. 75-93. 
[Статья]
Эмилия Григорьевна Синявская, Наталья Васильевна Голубева
[Учебная программа]
А. Лавров, Сергей Маратович Гуриев, И. Сейфульмулюков, С. Подковальников, Никита Иванович Суслов, Анатолий Николаевич Токарев, Сергей Александрович Афонцев, Н. Кононкова
[Книга]
Петр Ильич Гребенников, Леонид Степанович Тарасевич, Александр Иванович Леусский, Gunter Gabisch
[Книга]