Эксоцман
на главную поиск contacts

Managing Brand Equity: Capitalizing on the Value of a Brand Name (Управление капиталом бренда: повышение стоимости фирмы за счет ценности бренда)

Опубликовано на портале: 31-10-2003
New York: Free Press, 1991
Тематический раздел:
The most important assets of any business are intangible: brand, and their underlying associations, and proprietary resources such as patents. These assets, which comprise brand equity, are a primary source of competitive advantage and future earnings, contends David Aaker. Aaker provides a well-defined structure of the relationship between a brand and its symbol and slogan, as well as each of the five underlying assets, which will clarify for managers how brand equity does contribute value. Aaker shows how to avoid the temptation to place short-term performance before the health of the brand and, instead, to manage brands strategically by creating, developing, and exploiting each of the five assets in turn.

Наибольшую важность для любого вида бизнеса представляют нематериальные активы: бренд, ассоциации, связанные с брендом, ресурсы, которыми владеет компания, например, патенты. Эти активы, которые включают капитал бренда, являются, по утверждению автора, основным источником конкурентного преимущества и будущих доходов. Аакер предлагает четкую структуру взаимосвязи между брендом, его символом и слоганом, а также с каждым из пяти вложенных активов, что позволит менеджерам понять, каков вклад капитала бренда в создание ценности. Автор показывает, как избежать соблазна получения краткосрочной прибыли взамен стратегического управления брендами посредством создания, развития и использования каждого из пяти активов.

Preface
1.What is Brand Equity ?
2.Brand Loyalty
3.Brand Awareness
4.Perceived Quality
5.Brand Associations: The Positioning Decision
6.The Measurement of Brand Associations
7.Selecting, Creating and Maintaining Associations
8.The Name, Symbol, and Slogan
9.Brand Extensions: The Good, the Bad, and the Ugly
10.Revitalizing the Brand
11.Global Branding and a Recap
Notes
Index