Эксоцман
на главную поиск contacts

Competitor Targeting: Winning the Battle for Market and Customer Share (Работа с конкурентами: победа в битве за рынок и потребителей)

Опубликовано на портале: 30-10-2003
Изд-во: John Wiley & Sons, 2002
Тематический раздел:
Powerful weapons for waging and winning the business war Most books on competitive intelligence are full of vague theoretical constructs regarding information gathering and storage. This book, on the other hand, gets right down to the nitty-gritty, with proven techniques for identifying and laying waste to a company's most serious competitors. Readers learn why going on the offensive rather than just gathering information on competitors helps increase market share and shareholder value. And they get loads of practical advice and guidance on identifying the most serious competitors, flushing out competitors' secrets, using technology to advance a competitive initiative, creating strong allies, "harvesting" competitors' employees, staging a successful counter offensive when you've been targeted, and much more.

Бизнес – это война, и представленная книга может стать для читателей мощным оружием в этой войне. В ней Вы найдете практические советы и технологии, доказавшие свою жизнеспособность, по выявлению наиболее сильных конкурентов, предупреждению действий конкурентов, созданию сильных союзников, «сбору урожая» с персонала фирм-конкурентов и многое другое.

Preface
Chapter 1. The New Marketplace
Chapter 2: The Competitive Imperative
Chapter 3: The New Competition
Chapter 4: Planning Competitor Targeting
Chapter 5: Competitive Intelligence
Chapter 6: Competitor Targeting Strategies
Chapter 7: Turning Competitors into Losers
Chapter 8: Competition and Collaboration
Chapter 9: Competing for Tomorrow's Customers
Concluding Comments
Index

Ключевые слова

См. также:
Леонид Сергеевич Гребнев, Рустем Махмутович Нуреев, Р.А. Гусейнов
[Учебная программа]
А.А. Воронов, Н.А. Овчаренко, А.И. Ладыга, Р.В. Рыбальченко
Вопросы экономики и права. 2010.  № 11. С. 5-8. 
[Статья]
Ronald E. Goldsmith
Marketing Intelligence & Planning. 1999.  Vol. 17. No. 4. P. 178 - 185. 
[Статья]
Е. Князева, Сергей Павлович Курдюмов
Общественные науки и современность. 1993.  № 2. С. 38-51. 
[Статья]
Александр Лукич Гапоненко, Александр Павлович Панкрухин
[Книга]