Эксоцман
на главную поиск contacts

Brand Leadership: The Next Level of the Brand Revolution (Лидерство в брендах: следующий уровень революции брендов)

Опубликовано на портале: 25-11-2003
New York: Free Press, 2000
Тематический раздел:
Building and managing brands, though obviously vital and necessary steps in the process, do not make up the whole picture of the successful development of a brand. What is needed is strategic brand leadership. Implementing this kind of leadership, Aaker and Joachimsthaler insist, requires a radical shift in an organization's culture, its structure, and its systems. They discuss the important components of brand leadership. To support and demonstrate their ideas, the authors conducted hundreds of corporate case studies throughout Europe and the U.S. Brand Leadership provides invaluable advice for anyone looking to focus and direct that effort toward a profitable and lasting result.

Для успешного развития бренда недостаточно только создания и управления брендами, хотя они являются необходимыми и жизненно важными шагами процесса; для этого необходимо добиваться стратегического лидерства в области брендов. По утверждению авторов, осуществление такого вида лидерства требует радикального изменения организационной культуры, структуры и всех систем. В книге обсуждаются важные компоненты лидерства в области брендов, иллюстрированные огромным количеством европейских и американских кейсов.

Preface
Part 1. Introduction
Part 2. Brand Identity
Part 3. Brand Architecture: Achieving Clarity, Synergy, and Leverage
Part 4. Building Brands: Beyond Advertising
Part 5. Organizing for Brand Leadership
Endnotes
Index