Эксоцман
на главную поиск contacts

Agricultural and Food Marketing

Опубликовано на портале: 13-01-2004
Факультет: Faculty of Agricultural and Environmental Sciences
Дисциплина: Agricultural and Food Marketing
Год: Winter 2002
Язык: Английский
Тематические разделы: Экономика, Экономика отраслевых рынков, Экономика отраслевых рынков: Аграрная экономика, Экономика отраслевых рынков: Аграрная экономика: Финансы сельскохозяйственных предприятий

Aннотация:
Курс предназначен для студентов третьего-четвёртого года обучения в бакалавриате. Необходимое условие – знание принципов микроэкономики. Курс оптимально объединяет теоретические знания по маркетингу со спецификой маркетинга агро - продовольственной продукции. Исследуется вся продовольственная цепочка, от фермера к переработчику, потом к оптовику, и в розницу. Особое внимание уделяется написанию маркетингового плана и ведению маркетингового управления.
Программа включает содержание курса, темы лекций и практических занятий, список основной и дополнительной литературы.



Содержание курса:
  • Introduction to Agribusiness Marketing Management (the size, composition and complexity of today’s food and fiber system; the role of the marketing in the economy and in the firm; critical role that marketing plays in the successful operation of an agribusiness firm).
  • Understanding of Marketing Environment (consumer behavior in a free market economy, biological and technical nature of agricultural production, how the forces of supply and demand interact in the market place to allocate resources and satisfy consumer needs).
  • Agricultural Marketing System (agricultural input industries, production agriculture, commodity processing and food manufacturing industries, food wholesaling and retailing industries, the food service industry, cooperative agribusiness).
  • Agribusiness Marketing Management (development of a marketing plan, analysis of a market, marketing mix – product, price, place and promotion - used to realize marketing and financial objectives established in a firm’s marketing plan, personal selling and merchandizing, managing marketing risk).
  • Organization and Management of Marketing Functions (integration of marketing knowledge into workable marketing management, relation of marketing to other areas of agribusiness management, the role of the marketing if the future of agribusiness firms).
Базовый учебник – Seperich, Woolverton, Beierlein. Introduction to Agribusiness Marketing. Prentice Hall Career and Technology, ISBN 0-13-486382-8.

Полный текст программы:
http://www.agrenv.mcgill.ca/agrecon/cour...

Ключевые слова

См. также:
Zvi Bodie, Robert C. Merton
[Книга]
И.Н. Горетов
Экономические науки. 2010.  Т. 68. № 7. С. 89-92. 
[Статья]
Михаил Ефимович Кунявский, Игорь Михайлович Кублин, Кирилл Олегович Распоров
[Книга]
Александр Николаевич Тарасов
Социологические исследования. 2008.  № 11. С. 135-139. 
[Статья]