Developing learning motivation in first5graders: The effect of different teaching styles
Опубликовано на портале: 31-12-2010
Вопросы образования.
2009.
№ 1.
С. 188-198.
The article analyzes the specific features of the development of learning motivation
in elementary school students at the end of their first year. The authors investigate
the effects of three teaching styles: authoritarian, democratic, and unstable. The
results of the study suggest that the most efficient style for bolstering learning
motivation is the democratic style, while the unstable style is the least efficient.

Текст статьи
[113 КБ]
[113 КБ]
Ключевые слова
См. также:
Вопросы образования.
2010.
№ 3.
С. 284-292.
[Статья]
Социологические исследования.
2009.
№ 11.
С. 142-144.
[Статья]
Социологические исследования.
2007.
№ 4.
С. 50-56.
[Статья]
Директор школы.
2011.
№ 1 (154).
С. 40-45.
[Статья]
Социологические исследования.
1999.
№ 11.
С. 3-18; 58-71.
[Статья]
Вопросы образования.
2006.
№ 3.
С. 268-284.
[Статья]
Социологические исследования.
1996.
№ 11.
С. 3-17.
[Статья]