Эксоцман
на главную поиск contacts

Developing learning motivation in first5graders: The effect of different teaching styles

русская версия

Опубликовано на портале: 31-12-2010
Вопросы образования. 2009.  № 1. С. 188-198. 
The article analyzes the specific features of the development of learning motivation in elementary school students at the end of their first year. The authors investigate the effects of three teaching styles: authoritarian, democratic, and unstable. The results of the study suggest that the most efficient style for bolstering learning motivation is the democratic style, while the unstable style is the least efficient.
BiBTeX
RIS
Ключевые слова

См. также:
Владимир Владимирович Кучурин
Вопросы образования. 2010.  № 3. С. 284-292. 
[Статья]
Татьяна Петровна Липай
Социологические исследования. 2009.  № 11. С. 142-144. 
[Статья]
Юрий Николаевич Таран
Социологические исследования. 2007.  № 4. С. 50-56. 
[Статья]
Борис Викторович Куприянов
Директор школы. 2011.  № 1 (154). С. 40-45. 
[Статья]
Михаил Николаевич Руткевич
Социологические исследования. 1999.  № 11. С. 3-18; 58-71. 
[Статья]
Михаил Николаевич Руткевич
Социологические исследования. 1996.  № 11. С. 3-17. 
[Статья]