Эксоцман
на главную поиск contacts

Education 2.0: A fashionable term or new content?

русская версия

Опубликовано на портале: 31-12-2010
Вопросы образования. 2010.  № 2. С. 224-237. 
The article analyzes the newly emerged term «Education 2.0» and offers its pedagogical interpretation. Considered are the basic principles of Education 2.0: subject-orientedness, excessiveness, cooperation, and conditions of their realization: the openness of education system and the availability of a relevant cognitive model. It briefly reviews the extant education systems that are wholly or partly based on the principles of Education 2.0, and offers directions of change for the existing education system.
BiBTeX
RIS
Ключевые слова

См. также:
Лариса Геннадиевна Чередниченко
Экономические науки. 2012.  № 1. С. 201-204. 
[Статья]
Наталья Николаевна Зарубина
Общественные науки и современность. 2017.  № 2. С. 52–63. 
[Статья]
Эмиль Абрамович Паин, Диана Эриковна Шарафутдинова
Общественные науки и современность. 2017.  № 2. С. 91–103. 
[Статья]
Андрей Николаевич Медушевский
Общественные науки и современность. 2017.  № 1. С. 62–72. 
[Статья]
Маргарита Сауловна Фабрикант
Общественные науки и современность. 2016.  № 1. С. 129-140. 
[Статья]
Владимир Леонидович Шейнис
Общественные науки и современность. 2018.  № 2. С. 116–126. 
[Статья]