Эксоцман
на главную поиск contacts

Methodology of institutional analysis of social inequality in access to andragogical education

русская версия

Опубликовано на портале: 27-11-2010
TERRA ECONOMICUS. 2010.  Т. 8. № 3. С. 64-81. 
Adoption of lifelong education is a form of transition to industrial society. That is why ensuring of equal access to education for adult population becomes the important but faintly realized problem in modern Russia. The papers of Russian and foreign authorities in economics and sociology of education devoted to forms of manifestation and origins of inequality in access to education for adult population are reviewed in the article. The conclusion drawn reveals that the most important aspects of such inequality – analysis of access to additional education for skilled staff and knowledge simulators production analysis – are still relatively unexplored field within transitological researches.
PDF Document
сохранить
[332 КБ]
BiBTeX
RIS
Ключевые слова

См. также:
Виталий Леонидович Тамбовцев
Общественные науки и современность. 2018.  № 2. С. 34–40. 
[Статья]
Евгений Всеволодович Балацкий, Наталья Александровна Екимова
Journal of Institutional Studies (Журнал институциональных исследований). 2018.  Т. 10. № 3. С. 102-122. 
[Статья]
Александр Иванович Зимин
Социологические исследования. 1994.  № 3. С. 102-108. 
[Статья]
Вадим Андреевич Медведев, Юрий Андреевич Красин
Социологические исследования. 2007.  № 11. С. 23-29. 
[Статья]
Владислав Леонидович Иноземцев
Социологические исследования. 2000.  № 8. С. 18-27. 
[Статья]
Леонид Григорьевич Ионин
Социологические исследования. 1996.  № 2. С. 3-12. 
[Статья]
Trevor Williams
Sociology of Education. 1975.  Vol. 48. No. 4. P. 432-456. 
[Статья]