Эксоцман
на главную поиск contacts

The British School of Consumer Revolution Research

русская версия

Опубликовано на портале: 04-12-2010
The report contains the essence description and main contradictions of consumer revolution concept, its interrelation with consumer society theory, the necessity of drawing the line between these two concepts and of their independent analysis. Intellectual, social and economic prerequisites of consumer revolution are described, systematic view of social changes described by notion “consumer revolution” is provided. The relation between consumer revolution and industrial development is represented in the framework of consumer revolution concept.
PDF Document
сохранить
[185 КБ]
BiBTeX
RIS
Ключевые слова

См. также:
Вадим Валерьевич Радаев
Социологические исследования. 2005.  № 1. С. 5-18. 
[Статья]
Stuart Ewen
Журнал социологии и социальной антропологии. 2007.  Т. 10. № 1. С. 27-37. 
[Статья]
Яна Михайловна Рощина
Экономическая социология. 2007.  Т. 8. № 4. С. 23-42. 
[Статья]
Н.И. Голуб
Социологические исследования. 1999.  № 8. С. 139-141. 
[Статья]
Раиса Шульга
Социология: теория, методы, маркетинг. 2005.  No. 4. P. 73-91. 
[Статья]
Александра Владимировна Дмитриева
Журнал социологии и социальной антропологии. 2011.  Т. 14. № 5. С. 338-346. 
[Статья]
Ольга Жлудова
Журнал социологии и социальной антропологии. 2007.  Т. 10. № 1. С. 38-59. 
[Статья]