Эксоцман
на главную поиск contacts

Family Resources and the Educational Trajectories of Children and Adults

русская версия

Опубликовано на портале: 31-12-2010
Вопросы образования. 2007.  № 3. С. 240-254. 
The article investigates the connection between family resources and the choice of particular educational trajectories. The authors show that the education level of a family serves as a stimulus for adults and children. The principle incentives for acquiring a higher education increasingly include the possibility of getting a lucrative job, learning a profession in demand, and good career possibilities. The analysis can be used to develop a typology of households that reproduce their social capital in the resource potential of future generations, and to compare the education of children from households of different types. It shows that higher education functions as a social elevator, allowing the transition of only a part of children from low income households to a higher social status.
PDF Document
сохранить
[119 КБ]
BiBTeX
RIS
Ключевые слова

См. также:
Paul M. Jakus, Kelly H. Tiller, William M. Park
Journal of Agricultural and Applied Economics. 1997.  Vol. 29. No. 1. P. 141-148. 
[Статья]
Л.Ф. Нугуманова
Экономические науки. 2010.  Т. 66. № 5. С. 43-46. 
[Статья]
Эдгар Деметрио Товар Гарсиа
Вопросы образования. 2013.  № 2. С. 252-269. 
[Статья]
Мария Николаевна Муханова
Общественные науки и современность. 2019.  № 2. С. 66-78. 
[Статья]
Елена Серафимовна Петренко
Мониторинг общественного мнения: экономические и социальные перемены. 2011.  № 5(105). С. 73-80. 
[Статья]
Дмитрий Сергеевич Попов, Юлия Алексеевна Тюменева, Юлия Владимировна Кузьмина
Вопросы образования. 2010.  № 4. С. 30-53. 
[Статья]
Вера Сергеевна Тапилина, Татьяна Юрьевна Богомолова
Экономическая наука современной России. 1998.  № 4. С. 58-69. 
[Статья]