Эксоцман
на главную поиск contacts

Humanitarian Education in the Contemporary Russian School: Headaches and False Remedies

русская версия

Опубликовано на портале: 31-12-2010
Вопросы образования. 2006.  № 4. С. 154-162. 
Тематический раздел:
Contemporary secondary education is arranged in a way that overloads students and offers them complicated and interesting problems to solve only on rare occasions. Despite all that, they can train their intellect in research, if the teacher skillfully organizes it as various disciplines are studied. True quality humanitarian education can be attained only with a systems approach and mutually complementary study disciplines.
PDF Document
сохранить
[81 КБ]
BiBTeX
RIS
Ключевые слова

См. также:
Владимир Константинович Петров
Социологические исследования. 1994.  № 12. С. 77-79. 
[Статья]
Надежда Ароновна Шапиро
Вопросы образования. 2006.  № 4. С. 180-191. 
[Статья]
Лесси Роуз Эллен
Вопросы образования. 2006.  № 4. С. 246-248. 
[Статья]
Марина Александровна Холодная
Директор школы. 2000.  № 7. С. 24-30. 
[Статья]
Энтони Графтон
Вопросы образования. 2006.  № 4. С. 399-410. 
[Статья]
В.И. Аршинов, В. Буданов, А. Суханов
Общественные науки и современность. 1994.  № 5. С. 113-117. 
[Статья]