Эксоцман
на главную поиск contacts

Intra-firm Orientations and Their Influence on Firm Growth: The Case of Russian SMEs

русская версия

Опубликовано на портале: 03-02-2011
The results of survey of specifi c sets of deliberate intra-firm activities called intra-firm orientations are discussed. The authors distinguish between entrepreneurial orientation, change orientation and knowledge orientation. Factor analysis and structure equation modelling methods are used to test the hypotheses of the very existence of intra-firm orientations, their positive influence on firm growth. Also the orientations that dominate in different industries (Retail/Wholesale, HoReCa, IT) are analyzed. The results of the empirical research of 500 Russian SMEs show that at least three orientations exist in each firm. Knowledge orientation and change orientation have positive effect on fi rm growth. In addition, different orientations are manifested in firms belonging to different industries.
BiBTeX
RIS
Ключевые слова

См. также:
Дмитрий Семенович Львов, Альмагий Иосифович Голубов, Валерий Григорьевич Гребенников
Экономическая наука современной России. 1998.  № 4. С. 45-57. 
[Статья]
Нина Исакова, Лидия Кавуненко, Frederike Welter, David Smallbown
Социология: теория, методы, маркетинг. 2004.  No. 2. P. 146-155. 
[Статья]
Нина Исакова, Ольга Красовская, Виталий Грига, Фредерике Велтер, Дэвид Смоллбоун
Социология: теория, методы, маркетинг. 2008.  No. 2. P. 151-164. 
[Статья]
Александр Дайксель
Журнал социологии и социальной антропологии. 2006.  Т. 9. № 2. С. 6-10. 
[Статья]
Валерий Иванович Неверов, Александр Иванович Зимин
Социологические исследования. 1994.  № 10. С. 54-60. 
[Статья]
Николай Иванович Дряхлов, Владимир Александрович Давыденко
Социологические исследования. 1996.  № 6. С. 120-125. 
[Статья]