Эксоцман
на главную поиск contacts

Teaching economics: Is there any alternative to lections?

русская версия

Опубликовано на портале: 08-06-2011
Вопросы образования. 2011.  № 1. С. 143-160. 
This article examines different approaches to teaching economic theory. We discuss several experiments which help to clarify some economic concepts. The paper outlines an idea that despite a large volume of literature on innovational teaching methods that was accumulated, students’ active involvement in educational process and several techniques that were developed, usual lectures stay the most prevalent form of conducting classes.
BiBTeX
RIS
Ключевые слова

См. также:
Александр Егорович Крухмалев, Никита Евгеньевич Покровский, Елена Геннадиевна Пугачева, Инна Борисовна Назарова, Анатолий Александрович Овсянников, Марина Григорьевна Колосницына, Андрей Павлович Заостровцев
Социологические исследования. 2005.  № 5. С. 138-144. 
[Статья]
Евгения Рудольфовна Русинова
Университетское управление. 1997.  № 2(2). С. 37-41. 
[Статья]
Владимир Сергеевич Автономов, Марина Евгеньевна Дорошенко, Олег Олегович Замков
Вопросы образования. 2004.  № 2. С. 127-154. 
[Статья]
Мария Марковна Юдкевич
Вопросы образования. 2004.  № 4. С. 107-124. 
[Статья]
[Интернет-ресурс]