Эксоцман
на главную поиск contacts

Professionalization of New Media and Ethos of the Public Sphere

русская версия

Опубликовано на портале: 23-06-2011
Ivanova E.

The paper analyzes new trends in the commercialization of potential scenarios of participation in public life, emerging on the basis of new communication technologies on the Internet and blogging service in particular. The author singles out the following directions of the professionalization: development of citizen journalism, emergence of new kinds of public relations, political recruitment and the formation of the Institute of virtual experts. An issue of transformation of public and private is raised, the content of journalistic activity on the Internet is discussed.

BiBTeX
RIS
Ключевые слова

См. также:
Анна Михайловна Сосновская
Журнал социологии и социальной антропологии. 2004.  Т. VII. № 3. С. 116-138. 
[Статья]
Светлана Сергеевна Бодрунова
Журнал социологии и социальной антропологии. 2011.  Т. 14. № 1. С. 110-132. 
[Статья]
Олег Николаевич Каширских
Вестник общественного мнения: Данные. Анализ. Дискуссии. 2012.  Т. 112. № 2. С. 63-72. 
[Статья]
Екатерина Александровна Макеева
Среднее профессиональное образование. 2011.  № 1. С. 63-65. 
[Статья]
Jürgen Habermas
[Книга]