Эксоцман
на главную поиск contacts

USE introduction, applicants’ strategies and affordability of higher education

русская версия

Опубликовано на портале: 29-10-2012
Вопросы образования. 2012.  № 3. С. 64-87. 
Тематический раздел:
The authors analyze how applicants and their families changed strategies of choice of higher education institutions and of pre-entry training after selection on the basis of the Unified state exam results had been introduced. The analysis of opinion polls data shows that after the USE introduction more young people submit applications to several institutions and consider state-funded places as the first and the second best option. More applicants attend pre-entry courses at school and less of them attend courses in higher education institutions. Percentage of school students who think that pre-entry courses ensure equal opportunities of getting into a higher education institution increased. And the greatest changes in terms of strategies of choice of higher education institutions and of pre-entry training concern lower income families.
BiBTeX
RIS
Ключевые слова

См. также:
Вячеслав Витальевич Вольчик, Артём Ильич Маскаев, Павел Олегович Савко
Journal of Institutional Studies (Журнал институциональных исследований). 2017.  Т. 9. № 3. С. 147-163. 
[Статья]
Любовь Фридриховна Борусяк
Вестник общественного мнения: Данные. Анализ. Дискуссии. 2009.  Т. 101. № 3. С. 71-83. 
[Статья]
Марина Николаевна Макарова
Социологические исследования. 2011.  № 2. С. 93-98. 
[Статья]
Владимир Михайлович Чиганашкин
Вопросы образования. 2012.  № 2. С. 285. 
[Статья]
Марк Львович Агранович
Вопросы образования. 2004.  № 2. С. 272-287. 
[Статья]
Вопросы образования. 2004.  № 3. С. 273-287. 
[Статья]