@ARTICLE{17053010_1999, author = {Грошев , Игорь Васильевич}, keywords = {гендерная коммуникация, рекламная коммуникация}, title = {Гендерная невербальная коммуникация в рекламе}, journal = {Социологические исследования}, year = {1999}, month = {}, volume = {}, number = {4}, pages = {71-77}, url = {http://ecsocman.hse.ru/text/17053010/}, publisher = {}, language = {ru}, abstract = {Автор представляет результаты исследования различного рода рекламной продукции на предмет применения в ней средств невербального общения. Речь идет о позах, жестах, мимике, контакте глаз, манипулятивной активности, паузации, уровне стереотипизированности речи и др. Особенности образов мужчины и женщины в гендеризованном физическом языке рекламы рассматриваются в таких аспектах, которые, по мнению автора, имеют и теоретическое значение, и практическую ценность. "Gender non-verbal communications in advertising" (by Igor Groshev) reviews the issues of gender non-verbalics as displayed by the contemporary advertising practices in Russia. Based on an analysis of varying ad-products the article shows specifics of the non-verbal gender elements of the advertising strategies. The author emphasizes a paramount importance of body language gender concept. The female images and female body were found to be actively exploited in the most of the ads surveyed. A specific ads-picture language, a "gender-lect", as the author argues, is steadily aimed at reinforcing the dominance-submission relationships between sexes. }, annote = {Автор представляет результаты исследования различного рода рекламной продукции на предмет применения в ней средств невербального общения. Речь идет о позах, жестах, мимике, контакте глаз, манипулятивной активности, паузации, уровне стереотипизированности речи и др. Особенности образов мужчины и женщины в гендеризованном физическом языке рекламы рассматриваются в таких аспектах, которые, по мнению автора, имеют и теоретическое значение, и практическую ценность. "Gender non-verbal communications in advertising" (by Igor Groshev) reviews the issues of gender non-verbalics as displayed by the contemporary advertising practices in Russia. Based on an analysis of varying ad-products the article shows specifics of the non-verbal gender elements of the advertising strategies. The author emphasizes a paramount importance of body language gender concept. The female images and female body were found to be actively exploited in the most of the ads surveyed. A specific ads-picture language, a "gender-lect", as the author argues, is steadily aimed at reinforcing the dominance-submission relationships between sexes. } }