Эксоцман
на главную поиск contacts
Поиск
Автор:
Название:
Учебное заведение:
Всего учебных программ в данном разделе: 7

Учебные программы

Авторы:
все А Б В Г Д Е ЖЗ И ЙК Л М Н О П Р С Т У Ф Х Ц Ч Ш Щ Э Ю Я
A B C D E F GH I J K L M N O P QR S T U V W XY Z
 
Названия:
А Б В Г Д ЕЖЗИ ЙК Л М Н О П Р С Т У Ф ХЦ ЧШЩЭ ЮЯ
A B C D E F G H I JKL M N O P Q R S T U VWXYZ
 

Agricultural Policies: Analysis and Explanation [учебная программа]
Опубликовано на портале: 23-10-2003
Bruce L. Gardner
2002
Курс достаточно продвинутый, потому читается для магистров и докторантов. Проводится глубокий анализ политики в сельском хозяйстве. Студенты знакомятся с целями политики в сельском хозяйстве в развитых странах. Сравнительный анализ общего благосостояния позволяет определить выгоды-издержки для производителя-потребителя в зависимости от проводимой политики. В курсе затрагиваются проблемы политической экономии, общественного выбора, деятельности различных групп, лоббирования при принятии политических решений в области сельского хозяйства. Программа включает содержание курса, темы лекций, списки основной и дополнительной литературы.
ресурс содержит полный текст, либо отрывок из него ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию

Property and Community [учебная программа]
Опубликовано на портале: 20-03-2003
Charles C. Geisler
Fall, 2000
This course involves the discussion about property, its peculiarities, problems with property rights definition etc.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

Property and Community [учебная программа]
Опубликовано на портале: 10-11-2003
Charles C. Geisler
2002
In recent years, property issues of many kinds have moved to center stage in the U.S. and other societies. Public media and academic discourse routinely feature the pros and cons of property topics such as privatization, ownership ethics, the "takings" implications of landowner regulation, the distribution of ownership, the so-called tragedy of the commons, public land management successes and debacles, Indian land claims, the separation of ownership and control in farmland, and many more. Regularly, the evening news processes unsettling ownership questions - who owns the INTERNET, genetic materials, AT&T, the Dead Sea Scrolls, universities, Antarctica, ecosystems, and joint property following divorce? As such questions vie for attention, three things seem clear. Property questions are of foremost importance in day-to-day life; "public" and "private" are losing their relevance as useful ownership labels; and a new theory of ownership widely referred to as the social relations theory of property is displacing the old notion of "property as things."
Social relations are the business of sociology. Not surprisingly, classical sociological theorists were intensely interested in property questions, as are their living counterparts. Questions relevant to a "social relations theory of property" have captured attention within the discipline on many fronts. Where does "ownership" originate in different societies? Is possession inborn or socially constructed? What gives property its social value (prestige, power, privilege)? How did the rise of the nation state, the spread of colonialism, and the rise of postmodernism redefine property? Under what conditions and with what success do different property systems coexist? How can gender-based ownership systems be explained? What is the relationship between ownership type and natural resource use? How do the elites in society create ideologies and institutions which justify their accumulation of property? What are the interactions between community forms and evolving property rules?
This seminar welcomes students excited by these questions and willing to read/ investigate/discuss the centrality of property institutions in our lives. Prior knowledge about property as an important social institution and set of social relationships is less crucial than imagination, interest, and critical thinking. The course will challenge various orthodox ideas. Among these are that notion that property is fixed and constant; that privatization of ownership is an inexorable tendency across societies; that pubic ownership is socially equitable; that poverty goes hand-in-hand with the lack of property; that the American Dream of home ownership applies to the majority of Americans; and that landowners in the United States generally feel they have suffered a loss in property value as a result of government environmental or land use regulation. Also welcome in the course are students who, through exposure to other societies or historical periods, can illuminate lesser known or inadequately understood property questions.
ресурс содержит полный текст, либо отрывок из него ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию

Agribusiness Strategy [учебная программа]
Опубликовано на портале: 23-10-2003
Brent A. Gloy
2002
Курс охватывает тему развития агро-продовольственного бизнеса. Рассматриваются такие темы как процесс целеполагания в продовольственных корпорациях, определение миссии, занятие стратегическим планированием. Анализируются процессы как вертикальной, так и горизонтальной интеграции, современные стратегии по дивесификации бизнеса и нахождение границ расширения бизнеса. Уделяется внимание актуальным на сегодняшний день проблемам ведения этического бизнеса. Благодаря анализу кейсов курс является прикладным. Программа включает содержание курса, темы лекций, списки основной и дополнительной литературы.
ресурс содержит полный текст, либо отрывок из него ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

Food Marketing [учебная программа]
Опубликовано на портале: 23-10-2003
Matthew Gorton
March 2003
Курс является продолжением курса - Ведение в маркетинг. Читается студентам бакалавриата второго года обучения во втором семестре. Акцент делается на роли продовольственных компаний, проблемах брендинга и дифференциации продукции, ценообразовании, оценке европейских продуктовых цепочек и оптимизации управления в области снабжения по цепочке. Программа включает содержание курса, темы лекций, списки основной и дополнительной литературы.
Базовый учебник – Grunert, K.G., Baadsgaard A., Larsen H.H., Madsen T. K. (1996) Market Orientation in Food and Agriculture. Kluwer Academic Publishers, Dordrecht. Marshall D.W. (Ed.) (1995). Food Choice and the Consumer. Blackie Academic and International, London.
ресурс содержит полный текст, либо отрывок из него ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

Опубликовано на портале: 10-01-2003
Avner Greif
Fall 2001.
This course examines various approaches to the study of institutions in Economics, theapplications of these approaches to economic history, and their evaluation and extension through historical analysis.
ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию ресурс содержит прикрепленный файл

microeconomics II [учебная программа]
Опубликовано на портале: 30-01-2003
Grigory Kosenok, Alexei Goriaev
Курс микроэкономики Российской экономической школы. Базовый учебник - Microeconomic Theory: Basic Principles and Extensions, by Walter Nicholson (7th edition).
ресурс содержит полный текст, либо отрывок из него ресурс содержит гиперссылку на сайт, на котором можно найти дополнительную информацию